Nu har vi bestämt oss, nu tar vi klivet in en annan värld, en värld där förhoppningsvis sömnen med stort S finns!
Jag är en mamma, som så många andra, som har ett barn som inte sover gott på nätterna. Det har han nästan aldrig gjort men mina förhoppningar om att han kommer att göra det inom en snar framtid är stor!
Vi har haft en tuff resa när det gäller barn och sömn, vi är luttrade efter två otröstliga kolikbarn och därtill sömnlösa nätter. Vi har nästan tappat hoppet om god sömn och föräldraskapet är stundtals en ren besvikelse. Men jag är så innerligt trött på att känna så!!! Jag vill kunna njuta av mina prinsar, vara en glad mamma och känna mig nöjd med livet - inte vara en sur, trött och stundtals ledsen mamma.
Förra veckan var jag iväg med Leo (snart 9 månder) för att prata med en läkare om hans sömn. Han testades för komjölksallergi som spädbarn, vilket det visade sig att han hade och vi ville främst utesluta så att inga andra födoämnesallergier låg bakom hans nattstök. Som tur var visade pricktesten inte några nya allergier! Som tips till att få Leo att sova fick jag 5-minuters metoden
Jag ska nu ta och plöja genom denna bok, lägga upp ett schema (eller snarare förbättra det han redan har) och besämma en tid då det är dags att bryta denna negativa sömnspiral! Jag hoppas på lite hjälp och stöd här i forumet så jag kommer att återkomma när jag är mer påläst
Glada hälsningar från Anna