Rapport (mitt i uppföljningsveckan)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mamma1970

Rapport (mitt i uppföljningsveckan)

Inlägg av mamma1970 »

Måste bara berätta hur vi har haft det. Vi har gått från total kaos till himmelriket.

Så här kunde en natt före kuren se ut:
Vanar,
23,20
00,05
01,45
02,05
02,15
03,25 MAT
06,15
07,45 DAG
Tog ca 5-10min att få honom att somna om. Ibland en kvart.
Första natten gick som jag hade trott dvs. vaknade 8 ggr. Buffades lugn och ramsade på väg ut och bekräftade senare när han blivit tyst. Andra natten var varg timmen jätte jobbig. Vaknade ca 5 ggr, men somnade om på 2min max mha ramsa utanför dörren, behövde endast buffa under vargtimmen. Tredje natten vakande han endast 3 ggr, behövde aldrig buffa somnade om snabbt.

Tredje natten på uppföljningsveckan såg ut så här. Somnar 20,20 (schemat säger natt 20,30). Vaknar 21,20 Ramsar utanför en gång bekräftar samtidigt. Somnar om på en gång. Sover till 7,50 (schemat säger morgon 8,00).

Jag kan inte fatta att det är sant. Det funkar ju verkligen. Önskar att jag gjort detta för två månader sen, när han böjade att strula. Nu är han snart 6 månader. Då för två månader sen försökte jag med en light modell av SHN-kuren. Den funkade förstås inte. Försökte allt annat oxå. Lampan tänd/släckt. Mat/inte ge mat. Eget rum (vilket han har nu, men det hjälpte inte då). Och ungefär 10 saker till. Tills jag verkligen bestämde mig. Lathunden var min bibel under kurens 3 första nätter. Jag stod med den i handen utanför rummet och läste. Vad gör man nu? OK väntar, lyssnar.

Tack Anna
mamma m. 3 021002, 050513, 080506
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Så underbart :D Lilla älsklingen får sova :D Pris och beröm :lol: Helt fantastiskt att läsa det du skriver. TACK :lol:

Behöver säkert inte säga det du redan vet: ifrågasätt aldrig mer den goda, sjävklara sömnen... så gör inte han det heller.

Men det visste du ju :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kattis73
Kontakt:

Härligt!

Inlägg av kattis73 »

Låter underbart! Vi har precis påbörjat uppföljningsveckan och jag tycker det går fantastiskt bra.

Jag har hört om många som kört light-variant och jag tror sällan det funkar. Vi har också gjort allt exakt enligt regelboken. Jag läste om en tjej som påstod avv SHN inte funkade alls, och att hon gjort precis som man skulle. Sen visade det sej att hon hade haft nappen kvar, hon strök över ryggen i stället för buffade, hon sov inte på magen osv. Det är ju inte nån regelrätt SHN-kur precis. :-)

Grattis till den goda sömnen! Kram!
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"