Min Elvira är drygt 7 månader nu och jag började kura henne för två månader sedan. Det har gått så bra och har räddat henne min man och mig själv från sömnlösa nätter, gråt och tjurigheter.
Elvira blev väldigt sjuk i öroninflammation, förkylning, feber och kraftig diarée för ett par veckor sedan. Hon var så röd i rumpan att det såg ut som ett öppet skrubbsår och skrek varje gång hon kissade, det var helt fruktansvärt. Vi luftade och bytte blöjor säkert 15 ggr per dag men hon bajsade också på natten så vi fick ta in henne i badrummet och tvätta rent och ge henne panodil. Vi var oroliga att vi skulle förstöra allt genom att ta upp henne men det har gått ganska bra för henne att komma tillbaka i sina vanliga rutiner.
Nu skrek hon något vansinnigt inatt igen och eftersom hon aldrig brukar skrika på nätterna blir vi så oroliga att hon har ont, har bajsat, eller har feber så inatt tog min man upp henne och gick till badrummet men det var falsk alarm
Hon somnade faktiskt väldigt bra efter och det brukar hjälpa att lägga henne tillrätta eftersom hon far runt som bara det och hamnar på det mest otroligt obekväma sätt
Hur ofta kan vi hålla på såhär?, jag är rädd att det brister snart och hon kommer att vakna varje natt för att vi ska komma in, lägga henne tillrätta eller ta upp henne [-X .
Hur ska vi kunna ha is i magen nu efter den här perioden när hon var så himla sjuk?
Så tacksam för svar
Ha en fin dag
// Ff