slarv och oro efter sjukdom

Skriv svar
virasvira

slarv och oro efter sjukdom

Inlägg av virasvira »

Hej!

Min Elvira är drygt 7 månader nu och jag började kura henne för två månader sedan. Det har gått så bra och har räddat henne min man och mig själv från sömnlösa nätter, gråt och tjurigheter.

Elvira blev väldigt sjuk i öroninflammation, förkylning, feber och kraftig diarée för ett par veckor sedan. Hon var så röd i rumpan att det såg ut som ett öppet skrubbsår och skrek varje gång hon kissade, det var helt fruktansvärt. Vi luftade och bytte blöjor säkert 15 ggr per dag men hon bajsade också på natten så vi fick ta in henne i badrummet och tvätta rent och ge henne panodil. Vi var oroliga att vi skulle förstöra allt genom att ta upp henne men det har gått ganska bra för henne att komma tillbaka i sina vanliga rutiner.

Nu skrek hon något vansinnigt inatt igen och eftersom hon aldrig brukar skrika på nätterna blir vi så oroliga att hon har ont, har bajsat, eller har feber så inatt tog min man upp henne och gick till badrummet men det var falsk alarm :oops: .
Hon somnade faktiskt väldigt bra efter och det brukar hjälpa att lägga henne tillrätta eftersom hon far runt som bara det och hamnar på det mest otroligt obekväma sätt :shock: :? .

Hur ofta kan vi hålla på såhär?, jag är rädd att det brister snart och hon kommer att vakna varje natt för att vi ska komma in, lägga henne tillrätta eller ta upp henne [-X .
Hur ska vi kunna ha is i magen nu efter den här perioden när hon var så himla sjuk?
Så tacksam för svar
Ha en fin dag
// Ff
Elvira 20090809
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

:D Hej virasvira och varmt välkommen till forumet! :D

Underbart att höra hur bra ni mår efter genomförd kur. Klokt beslut!

Dock är det ju jättetråkigt att höra om hur sjuk hon varit, usch stackars liten säger jag bara :cry: Är hon fortfarande lika eldröd i rumpan? Jag brukar vid dylika problem göra ett eget cerat som är super; jag smälter ihop 1 del oblekt bivax med 3 delar ekologisk kallpressad olivolja i en kastrull på svag värme. När det smält samman häller jag det i en ren glasburk där det får svalna och stelna. Om konsistensen inte är bra är det bara att smälta ner det igen och tillsätta mer vax eller olja tills det blir bra. Sedan på med ett tjockt lager innanför blöjan, så skyddas huden från kiss och bajs.

Om hon inte är så där eldröd i rumpan längre så tycker jag att ni ska bete er som om det vore vilket tillfälligt uppvak som helst. Med andra ord ramsar ni utanför dörren. Om ni vet med er själva att ni MÅSTE gå in och lägga tillrätta, så gör det omedelbart utan att "prova" ramsa först. Om ni går in genast efter ramsa desarmerar ni den nämligen. Lägg tillrätta snabbt och distinkt och gå ut med ramsa. Sedan sköter ni resten från utsidan av rummet, om det så bara är husljud eller påminnelseramsa.

Tänk så här: ett sjukt barn eller en konvalescent behöver extra mycket sömn. Därför måste ni hjälpa henne tillbaka till den goda nattsömnen. Att ta upp henne eller trafikera rummet i tid och otid stjälper mera än det hjälper, eftersom det stör hennes sömn och därmed drar ut på hennes tillfrisknande!

Ni kan alltid ge tillskott av D- och C-vitamin och zink för att bygga upp immunförsvaret. Mjölksyrebakterier vore också på sin plats!

Kram!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
virasvira

Inlägg av virasvira »

Tack för ett väldigt bra svar! Bra tips med salvan, vi använde inotyl och så fick hon vara naken med kissskydd i sängen, det läkte på två dagar. Helt otroligt vilket läkekött dessa små har :!: Nu är hon förkyld igen och jag gav näsdroppar i sängen inatt vilket fungerade bra. Vi ska verkligen försöka att inte trafikera rummet så mycket i fortsättningen.

Ha en bra dag
// Fanny
Elvira 20090809
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"