Det går inte att vagna längre!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Det går inte att vagna längre!!!

Inlägg av Lillamolntuss »

Hej! Lilla Hannah, 6 månader vägrar ligga på mage - det går varken att vagna eller buffa. Hon har skrikit hysteriskt tills jag till slut gett upp och låtit henne somna med tutten i munnen.

Dålig mamma :oops:

Några tips?
stieber

Inlägg av stieber »

Tänder på G :-k Försök att inte ändra rutinerna, blir bara jobbigt för er
Mamma till H?rjarkungen Vincent 15 m?nader som sovit gott sedan Juni-04
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Jo... en tand ute... men när den kom var det inte alls lika eländigt. Nu ställer hon sig på armarna och skriker sig blå...

Själv är jag ledsen, desperat, förtvivlad... och trött.
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Se det som extraintensiva frågor. Hon undrar bara om det alltid ska vara så här, svara ja mycket bestämt. Nu är det inte så att jag inte tror att du har gjort det... jag menar bara att du ska vara ännu mer bestämd.

Ramsar du :?: Om inte kanske det är dags att börja med det och samtidigt göra baksteg vad gäller närvaron i rummet. Mindre buffning, låt ramsan arbeta istället. Buffa bara som besked vid läggningen och använd sedan solfjädern vid KRIS. Däremellan är det ramsan som ska lugna henne. :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Håller med Liw!

Det gäller att hålla stången och ge klara besked i dessa lägen. Ju mer hon frågar desto mer svarar du; övertydligt! Ge henne inte en chans att skrika upp sej! På med ramsan som ska vara dov, enveten, genomträngande och genom detta betryggande. In och solfjädra vid kris så att hon inte skriker upp sej. Gå sedan ut med ramsan och låt den få sista ordet! Glöm inte bekräftelseramsan! Detta kan ta några omgångar men behåll attiyden och var envetet betryggande!

:?: Hur har vi det med skrattet tilll god nattet? Lätt att glömma; gör inte det!

:?: Har du kört kuren förresten? Tog det för givet först; men jag vet ju inte. Man är ingen "dålig mamma" bara för att man låter barnet somna på olika sätt! Tro på det du gör och gör det du trivs med i en attityd av självklarhet :D . Annars blir det tokigt! Det krävs långt mycket mer än att låta barnet somna vid bröstet för att vara en "dålig mamma"...

:!: Men om du inte trivs med det och vill förändra situationen så tycker jag att du ska läsa på om kuren igen och inta attityden av självklarhet inför genomförandet. Och gör du det så kommer du självklart lyckas med buffningen! Attityden är nyckeln som får det att fungera!

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"