Ensamleks frågor

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Irisen

Ensamleks frågor

Inlägg av Irisen »

Hej! Jag vill börja med att tacka för en bra sida och en väldans massa bra råd! Har vatt här inne och gluttat förut också!
Jag skulle behöva tips angående ensamlek på morgonen.
Min dotter har gjort detta nu sen hon var fyra månader, och det har både hon och jag tyckt varit jätteskönt! Fast nu är det inte så populärt längre, hon gnäller eller gråter när jag lämnar rummet och sen fortsätter hon med det i fem minuter innan hon börjar titta på sina saker.

Vi var iväg på en resa för ett tag sen och efter det började hon med detta, hon är också nio månader gammal, så jag misstänker att det kan ha att göra med en "kris". Ja, vad det än beror på är hon ej nöjd längre och jag skulle önska att hon blev det igen! Jag byter ut grejerna då och då, så att det blir lite variation. Skulle bli jätteglag över några tips!
Tack på förhand Sara
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, det är säkert lite åttamånadersångest inblandat (läs gärna om den i Barnaboken), men desto viktigare då att världen är sig lik vad gäller kända rutiner och att mamma är glad och säker som en klippa - i den berömda Attityden av Självklarhet :!: '

Sätt på glad, hög musik och dra tillbaks öronen från tröskeln :wink: Och leta gärna här via search efter ensamlekstips som det finns mängder av :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Irisen

Inlägg av Irisen »

:P Tack för svaret! Jag ska kolla runt ordentligt här på sidan! Och så ska jag in till spegeln och öva på mitt mest självklart glada uttryck!
Jag vill också passa på att tacka med hela mitt hjärta för boken jag fick, Mommo, och ditt råd den gången, det gjorde susen för mig. Jag skicka ett tack brev, fast jag tackar här igen bara så att du verkligen förstår hur glad du gjorde mig då.
Massvis av kramar Sara :P
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"