Vi har en liten prins på 3,5 månader som har såå svårt att komma till ro när det är dags att sova
Jag har några funderingar som jag gärna vill ventilera. Lillen hade sedan andra veckan i livet magknip som gjorde att han böjde sig i en båge och sedan spände ut sig allt han kunde och magen knorrade och han skrek för full hals. Jag ammade honom så mycket jag kunde men det kom inte ut något, varken kräk eller bajs. Han var alltid nöjd mellan amningarna om han fick bajsa och prutta precis efter maten. I dagsläget kan han vara nöjd mellan maten även fast det inte kommer ut något (tack gode gud), men som skrivet så har han svårt att komma till ro. Han äter ordentligt och går upp väldigt bra (jag har mycket fet mjölk). Uj vad långt det blev innan jag kom till saken..
Min fråga: Vi tänkte börja kura efter att han blir fyra månader (om ett par veckor). Om han vaknar av hunger, ska man fortsätta buffa och ramsa tills han slutar skrika eller ska man ge honom mat? Känns dumt att fråga för det är klart man vill ge honom mat, men enligt SHN boken skall en 4 månaders klara sig utan mat 12 timmar.
Måste berömma honom för när han väl kommer till ro efter oftast en lång stunds vaggande i famnen så förstår han att man sover på natten, dvs han vaknar bara för att äta och somnar om direkt efter utan protester. När han var två månader så kunde han vakna en gång i timmen och skrika för några enstaka pruttar och sen inte komma till ro förrän man vaggat länge och bra.. då var jag helt slut!
Vi vill så gärna att han ska känna sig trygg och kunna somna gott av sig själv. Jag har denna vecka skrivit ner hur länge han har sovit totalt per dygn och kommer bara upp i max 14 timmar.. ska skriva ner även kommande veckor innan vi sätter igång så vi kan spika ett schema. Vi hoppas innerligt på att detta ska hjälpa vår lille prins.