Han har dom två förgånende nätterna sovit riktigt bra (för att va han
så då tänker jag att jag är på rätt spår iaf...blir förvirrad känner jag
:thumbsup: Helt klart på rätt väg! SUVVERÄNT
Ta det lungt här det ändrar sig inte på första sovpasset! Ge det en vecka. MINST!
Vagna i all ära....AVVAKTA, se till dina "getter och 18 andra barn"
Självklart skall du köra schema om DU mår bättre av det! Jag körde inte helt ad hoc utan någon sorts schema lite liksom redan från 3-4 v, var ju tvungen efetrsom jag hämtade och lämnade stora på dagis. Men jag höll inte STENHÅRT på tider. Jag tänkte så här:
Vad är RIMLIGT, för att JAG och FAMILJEN skall funka??? När verkar plutten vara trött? När verkar han vara hungrig ( detta fick jag ju ganska klart för mig den förta månaden) Och så vägde jag samman och körde!
Skulle jag hämta på dagis fick han antingen mat innan eller så fick han VÄNTA
men ärligt talat första 4 månaderna kunde det lätt diffa på halvtimmar både här och där och ibland timmar men GENERELLT över DAGEN så fanns där en tråd liksom.
DU är helt klart på rätt väg. Mitt råd är fortfarande SATSTA på DAGARNA så ordnar sig nätterna tids nog
DU KLARAR DETTA, det är inte så länge det är så här även om det känns så just nu.
ETT råd som jag bär med mig för alltid och gärna ger till vänner och bekanta är : DU kan aldrig tvinga barnet att sova -bara ge förutsättingarna.
tex: Är plutt MÄTT och haft lite vakentid så ska det sovas, för det VET DU och du ger förutsättningarna. Somnar inte plutt så får det väl VILAS då
SÖMN FÖDER SÖMN
KRAM