hejsan!
Har ett par undringar....min minsting Wille snart 6 månader kurades för ca 5 veckor sedan och det har gått mestadels bra men ibland strular det och jag vet inte vad som är fel. Är det vanligt att det dyker upp nya frågor mellan varven? för jag ser inget mönster i protesterna, det kan vara på natten eller dagen eller vargtimmen olika tillfällen alltså. Han tycker också om att klia sig på huvudet när han är trött men han är ännu väldigt kal på toppen så det händer att det resulterar i rivmärken? vad kan jag göra för att förhindra detta?
Nu har han dessutom varit förkyld och inte riktigt trivts med natten men jag fick några bra ångbadstips som jag ska prova inför natten!
Har någon syskon som delar rum? hur gör ni när den ena frågar och den andre inte kan sova? Min store prins 2.5 kan inte sova när lillebror vaknar och är sur. Till slut bekymmrade han sig så mycket över detta att han inte ville lägga sig. Vi flyttade ut lillebror och nu är allt frid och fröjd men det vore praktiskt för oss om de kunde dela rum senare.
tack för idag kramar sue
sömn bergochdalbana
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Flytta in lillebror igen
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
lite kvarstående undringar...
hejsan!
Firar nu en månad med kuren och Wille har hunnit bli 6 månader. Vår livssituation har dramatiskt förändrats sedan vi började med kuren, det finns dock ett par molntussar på den annrs klarblå himlen!
Jag tror mig ha fastnat i kuren.... Jag funderar på olika saker hela tiden! Och oroar mig fast jag försöker och vet att det är det sämsta jag kan göra, jag är så rädd om den att jag blir låst. Känner någon igen sig! Jag har trots allt sysselsatt mig med det ena och det andra men oron finns i tankarna. (rädd för att misslyckas kanske).
Jag tror också att 4 daglurar kan vara för många för Wille!
Schemat är som följer:
6.30 morgon och mat
8-8.45 sova
9.30 mat
10-10.45 sova
11.45 mat
12.45-14.15 sova
15 mat
16.30-16.50 sova
18 mat
19.00 natt
Storebror är hos dagmamma 9-12.15 så jag måste hämta och lämna med bilen då. Har någon synpunkter eller ideer vore jag så glad!
Tack för all tålmodig hjälp! kramar Sue
Firar nu en månad med kuren och Wille har hunnit bli 6 månader. Vår livssituation har dramatiskt förändrats sedan vi började med kuren, det finns dock ett par molntussar på den annrs klarblå himlen!
Jag tror mig ha fastnat i kuren.... Jag funderar på olika saker hela tiden! Och oroar mig fast jag försöker och vet att det är det sämsta jag kan göra, jag är så rädd om den att jag blir låst. Känner någon igen sig! Jag har trots allt sysselsatt mig med det ena och det andra men oron finns i tankarna. (rädd för att misslyckas kanske).
Jag tror också att 4 daglurar kan vara för många för Wille!
Schemat är som följer:
6.30 morgon och mat
8-8.45 sova
9.30 mat
10-10.45 sova
11.45 mat
12.45-14.15 sova
15 mat
16.30-16.50 sova
18 mat
19.00 natt
Storebror är hos dagmamma 9-12.15 så jag måste hämta och lämna med bilen då. Har någon synpunkter eller ideer vore jag så glad!
Tack för all tålmodig hjälp! kramar Sue