Kan någon hjälpa mig?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
cilla74

Kan någon hjälpa mig?

Inlägg av cilla74 »

Jag har en fem månaders son som inte vill sova på natten. Han sover bra på dagen och somnar bra på kvällen. Nu har vi bestäm att vi ska vagna honom på natten, buffa funkar inte eftersom hans säng står inklämd mellan min och väggen. Av utrymmesskäl kan vi inte flytta den.

Hans schema ser ut såhär:
7.00 vaknar och äter
10-12 sover
12 äter
14-15 sover
16 äter
19.30 äter och sover

Sover han för lite på dagtid tror ni? Han verkar inte trött.

Nu till natten: Han somnar själv i sin säng efter att ha fått sista kvällsmålet. Ska jag låta honom göra det eller lägga honom i vagenen på en gång? Jag tänker som så att han ju ändå ska somna i sängen så småningom. När är det dax att flytta tillbaka? Ska han sova flera hela nätter innan? Hur går själva återflytten till?

Hoppas, hoppas någon svarar!!
Jessinell

Inlägg av Jessinell »

Hej!

Varför kan du inte sitta i din säng och buffa? Med tanke på att det ju egentligen inte är buffandet som är det centrala utan ramsan så gör det kanske inte så mycket att det är lie obekvämt någon natt? (jag skulle, när jag tänker efter, lägga honom i sängen direkt och strunta i vagnandet)

Jag tror du har får få matpass. Så här ser vårt schema ut för vår 5-månaders. Kurad för fyra veckor sedan. Jag fullkomligt PROPPAR i Joar mat :roll:
7.00 Äta (ammas + ersättning)
9-9.45 sova 45 min
10.00 äta (mat & potatis+ fruktmos)
11.45-13.15 sova ute i vagn 1,5 tim
13.30 äta (ersättning + banan)
15.30-16.15 sova 45 min
16.30 äta (gröt + fruktmos)
18.00 bada
18.30 Nattslurk (ersättning)
19.00 sova natt

Således fem mål/dag och tre sovpass. Det är inte alltid han verkar trött på dagarna men likväl somnar han efter 5-10 min. Vargtimmen är fortfarande ett aber men vi jobbar oförtrutet vidare.

Lycka till!
// J
Riddar Blå född maj 2005 (sovkurad vid 4,5 mån)
Vilda Pärlan född oktober 2006
cilla74

Tillägg!!

Inlägg av cilla74 »

Han ammas fortfarande fritt mellan målen vilket betyder att det blir mer mat än det som syns här... Framförallt så ammar han före sovning kl.14.00
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"