Topp! Då tar jag det med mig in i natt 5...
Sov så gott i natt!
3mamma
Det är äntligen dags!
Hej i dag 6!!
Natten var bra! Inte ett ljud (som jag hörde
) tills 0510!!! WOW!! Snubblande nära målet!
30 minuter senare sov han igen. Jag tror han var lite pigg.. kändes som om han hade resurser i alla fall! Denna gång tyckte jag att jag hörde min röst lite för ofta (i bakspegeln..) men jag ville ramsa varje gång han lät 'ordentligt'. Kan det blir för mycket ramsande eller värre att ha för lite vid denna stadiumet? 8-[
Jag gjorde 'sock koll' ganske snabbt in i uppvaknandet och tyckte att han inte hade förflyttat sig så mycket (och sockarna var på
), så jag tror han sov som ett sten fram tills han vaknade. Det är det jag tror.. man hör så mycket mindre när man inte sova i samma rum!!!
På morgonen fångade jag upp honom när han var på vippen att vakna igen 0625.. vi tog en extra 10 minuter för uppvakandets skull. Då var hans fötter KALLA (snack om överkoncentration, va?
). Hur göra.. de ska sova svalt, eller hur? men jag personligen tycker det är svårt att sova med kalla fötter.., och han sparkar... usch, allt detta löser sig säkert, men när de är små kan de inte riktigt fixa till för att gör a det bekvämt, eller hur? Sluta oroa mig???? ok...... 8-[
Stralande dags sömnen har han haft idag!!!! Jag la honom när han verkade vara på lekhumör, men det var dags.. och han lät lite, sedan somnade. PRINS!!!!!! (För någon dag sedan lät det annorlunda..
!) och jag är glad för alla tecken på att han trivs och jag trivs!
Vet du hur det känns nu man är en bit på väg.... att han har gråtit, har varit arg, men har också sovit och somnat bättre än någonsin. Och de gråt stunder känns mindre läskigt, eftersom vi har kommit igenom dem, och sedan mått gott och haft roligt på vakentid ändå. Vad försöker jag säga...? Att det känns bra, och mindre laddat, kanske. Skönt.
kram!!!
3mamma
Natten var bra! Inte ett ljud (som jag hörde
Jag gjorde 'sock koll' ganske snabbt in i uppvaknandet och tyckte att han inte hade förflyttat sig så mycket (och sockarna var på
På morgonen fångade jag upp honom när han var på vippen att vakna igen 0625.. vi tog en extra 10 minuter för uppvakandets skull. Då var hans fötter KALLA (snack om överkoncentration, va?
Stralande dags sömnen har han haft idag!!!! Jag la honom när han verkade vara på lekhumör, men det var dags.. och han lät lite, sedan somnade. PRINS!!!!!! (För någon dag sedan lät det annorlunda..
Vet du hur det känns nu man är en bit på väg.... att han har gråtit, har varit arg, men har också sovit och somnat bättre än någonsin. Och de gråt stunder känns mindre läskigt, eftersom vi har kommit igenom dem, och sedan mått gott och haft roligt på vakentid ändå. Vad försöker jag säga...? Att det känns bra, och mindre laddat, kanske. Skönt.
kram!!!
3mamma
Storkillen 9år, stor-lillkillen 6år och lillkillen 2år som dessutom är den första att få riktig hjälp med mat och sömn!
Strålande jobb denna natt också
BRA att han somnade om nu i morse och bra att ni förekom honom så ni fick väcka er lille prins
Skjut nu alla vargar sätt på sonen sockar på fötterna med
Jag upplever inte att du har "tidiga mornar" problem, men här finns en tråd om olika strategier vid tidiga mornar
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
Malin
Som lämnar dig nu, ska åka på weekend med maken och lämna juvelerna hemma \
/ 
BRA att han somnade om nu i morse och bra att ni förekom honom så ni fick väcka er lille prins
Skjut nu alla vargar sätt på sonen sockar på fötterna med
Jag upplever inte att du har "tidiga mornar" problem, men här finns en tråd om olika strategier vid tidiga mornar
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
Malin
Som lämnar dig nu, ska åka på weekend med maken och lämna juvelerna hemma \
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Nu är uppföjlningsvecka över, tror jag. Och vilken vecka!! Lillkillen har fått 2 nya tänder (nr5&6!), en ordentlig förkylning, och kommit på att han kan dra sig fram med hjälp av armbågarna och en knä! (a là törstig man i öknen
) Han börja bli livsfarlig, nu ska man hålla koll!
Och det går så bra, tycker jag.
Vi har visserligen inte fått komma förbi 05.00 ännu utan frågestund, ibland 10 minuter, ibland längre, och nu har förkylningen gör att han hostar och vaknar lite oftare, men ramsan verkar gör susen ändå, ibland tillrättalägga jag honom och han alltid komma till ro utan för mycket bekymmer. Jag tror att när han kan andas fritt igen kommer han att sova genom! Jag tror det, för han somnar om nu många gånger genom hostningen utan att jag lägga mig i.
Ang. dagssömnen går det bra. Jag är lite i valet och kvalet över att låta honom ha 45+2 +20 (eller rent av 45+2,5) i stället för 45+1,5+45 för att när han väl kommer över första skarven i långa sömnen känns det som om han kunde sova hur länge som helst och det tar liiite emot att väcka varje dag.
Sedan har jag en fråga för framtiden. När, om ett tag, ev farmor kommer att sitta barnvakt på kvällen, ska man lära ut ramsan i fall han vaknar, eller om hon rentav lägger honom??
Kram på er!!!
3mamma
Och det går så bra, tycker jag.
Ang. dagssömnen går det bra. Jag är lite i valet och kvalet över att låta honom ha 45+2 +20 (eller rent av 45+2,5) i stället för 45+1,5+45 för att när han väl kommer över första skarven i långa sömnen känns det som om han kunde sova hur länge som helst och det tar liiite emot att väcka varje dag.
Sedan har jag en fråga för framtiden. När, om ett tag, ev farmor kommer att sitta barnvakt på kvällen, ska man lära ut ramsan i fall han vaknar, eller om hon rentav lägger honom??
Kram på er!!!
3mamma
Storkillen 9år, stor-lillkillen 6år och lillkillen 2år som dessutom är den första att få riktig hjälp med mat och sömn!
Hej!
Vad skönt att allt går så bra för er! Bra jobbat.
Hur man lägger upp lurarna är ju olika vad som passar barnet och familjen, men de flesta har nog tre lurar upp till ca 8 månader.
Det bästa är ju om farmor är insatt i det hela och vet vad hon ska göra. Annars är det bra om ni ger ramsan i varje fall så att hon vet vad hon ska säga. Hon kan ju vara med när ni lägger så ser hon hur ni gör.
Kram Bea
Vad skönt att allt går så bra för er! Bra jobbat.
Hur man lägger upp lurarna är ju olika vad som passar barnet och familjen, men de flesta har nog tre lurar upp till ca 8 månader.
Det bästa är ju om farmor är insatt i det hela och vet vad hon ska göra. Annars är det bra om ni ger ramsan i varje fall så att hon vet vad hon ska säga. Hon kan ju vara med när ni lägger så ser hon hur ni gör.
Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
Tack Bea!
Jag tror jag håller ändå 3 lurar ett tag till som du säger. Och farmor ska få en genomgång så småningom..
Hon hade hand om honom några timmar igår em och jag kunde ge henne ett schema som hon följde till punkt och pricka. Han åt och sov på minuten och de både kände sig trygga, det gick hur bra som helst... SÅ HIMLA ROLIGT!!!
tack igen!
3mamma
Jag tror jag håller ändå 3 lurar ett tag till som du säger. Och farmor ska få en genomgång så småningom..
tack igen!
3mamma