Hej Anna!
Läste om din SHN-metod idag, och den lät intressant. Min lilla sötnos Elin är 4,5 mån och vaknar oftast fortfarande en gång på natten och är hungrig. Jag ammar inte. När jag läste om metoden tror jag att jag förstod varför. Hon äter bara 4 ggr/dag, och inte 5! Somnar själv gör hon. Eftersom jag inte ammat sen hon var 3 veckor, så har vi alltid lagt henne i sängen efter maten så hon fått somna där. Utan krusiduller.
Fråga 1: hon vill gärna ligga på sidan, det spelar väl ingen roll med tanke på vad som står i SHN-kuren?
Hon har rummet bredvid sin storasyster (Jonna) som är 4, och jag känner mig lite nervös för att Elin ska vakna på natten, skrika för att hon inte får mat (av vana), och väcka Jonna. I nuläget sover jag och barnet på nedervåningen.
Fråga 2: Kan jag köra SHN-kuren där vi sover nu, eller bör man få in den rutinen i hennes eget rum direkt? Hon sover där nu på dagtid, för att hon ska vänja sig vid rummet. Hon gillar sin säng, somnar som en stock direkt!
Känns som jag är halvvägs, men behöver lite råd för att "slutföra projektet"!
MVH Anna
SHN-metod med modifikation?
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
1. Det går bra så länge det går. Hon vänder sig så småningom själv, på rygg eller mage. I vilket fall tycker jag du ska ha andningslarm (se förstasidan
Vil du inte sova i sovrummet med din käre make
2. Bestäm dig/er bara
Du har kommit så långt, i all enkelhet
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022