Hej kära Nancy och Johanna w - tack snälla för svar
Jag läser och begrundar det ni skriver.... O:)
TRUGA, truga och truga igen är vad jag ägnar mig åt! Verkligen! Men kanske är det så att det går ner lite till

. Det går ner mer nu än innan vi startade tredagarskuren. Troligtvis beror det på att magen fått vila ordentligt mellan målen. Oftast äter hon bara 3 omgångar per mål, ibland 4 gånger. Ni vet... Lillan vägrar och kniper med munnen eller somnar

.
Eftersom Lillan varit JÄTTETRÖTT just när hon ska äta (eftersom hon inte sovit så bra när hon skulle sova.....) har det försvårat själva ätandet.
Ikväll fick jag till matandet riktigt bra så det ska bli intressant och se hur hon sover nu på förnatten (för det är ju den som har vagnats igenom de senaste två kvällarna). Lillan blir lite "vild" när hon ska äta på kvällen, troligtvis lite övertrött. Då släpper hon bröstet lite för tidigt. Men jag har kommit på att det är bra att gå-amma, då lugnar hon sig och ligger lugnt till bröstet och äter en lång sammanhängande stund.

men en konstig detalj är att hon sover som en stock när det är dax för nattslurk vid 03:00. Och hon är inte så där jättehungrig när hon får mat... Några gånger har hon somnat redan efter första omgången mat och sedan sover hon och vägrat äta mer.
Samma sak gäller på morgonen. Oftast får jag väcka henne och hon äter lugnt och stilla utan att kasta sig över maten.
Lite konstigt tycker jag
Fråga
1. Ska man vagna till dess att hon somnar om eller ska man vagna till dess att hon lugnar sig? Hon är inte ledsen bara vaken..... Om vi avvaktar börjar hon gny och hoppa runt i vagnen efter 5-10 min.
När vi kurade vår första flicka skulle vi inte vagna till dess att hon sov, bara lugna. Gäller samma sak nu?
2. Ibland sover Lillan inte så mkt på sina 2 timmars sovpass. Trots detta har vi valt att ta upp henne när sovtiden är över. Är detta rätt? Det känns rätt! Men jag vill gärna veta att det verkligen är rätt väg att gå
3. Ska jag ta upp Lillan på förnatten när hon vaknar typ 45 min efter läggning och ge henne mer mat? Eller ska hon vänta på mat till nattslurken?
Hoppas att ni mår bra och att ni har god "styr" på era små juveler

/mammahanna
Febe född 080116. Kurstart 080619
Tilda född 091109.