Nu har vi en vecka kvar till kuren. Ser fram emot det! Vi har redan nu kört fast schema, även om det kommer modifieras lite med kuren, eftersom han då inte kommer äta på morgonkvisten, och det påverkar ju mattiderna lite.
Även om vi inte kurat ännu, så måste jag säga att det här med fast schema är toppen! (Särskilt för en kontrollmänniska som jag...). Isak är i sort set aldrig gnällig längre, vi ligger ju steget före! Ibland kan jag tänka, "nu kommer han nog inte somna, för han verkar ju inte trött", men han somnar direkt!
I början när vi körde skrattet-till-gonattet (före nattslurk, dock) så var han skeptisk och väldigt svårflörtad. Nu börjar han skratta redan när jag lägger honom i dubbelsängen (där vi brukar vara), innan jag ens börjar busa med honom. Han har lärt sej vad som komma skall, så häftigt!!!
Det enda trista är att han inte vill nattas av pappa. Men det går väl över hoppas jag.
Rapporterar nästa vecka om hur kuren går! Ville bara skriva lite om hur bra jag tycker det är med fast schema! (Fast nu börjar ju snart vintertiden, attans!)
En vecka kvar till kuren...
En vecka kvar till kuren...
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022