Snälla hjälp!! Strul med insomnandet!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mian79

Snälla hjälp!! Strul med insomnandet!!

Inlägg av Mian79 »

Nu har det börjat strula med sömnen... Under de senaste fyra kvällarna har sonen (3 månader) blivit nästan OMÖJLIG att få att somna! :-( Förut vagnade vi några tag och han somnade, ev fick vi vagna några fler tag efter en kvart men sen var det klart! Nu tar det en timme eller mer! Han bara gråter och skriker och låter helt uppgiven och vi vagnar och vagnar... Igår somnade han efter över en timmes vagnande av och till. Jag blir så stressad!

Han är inte hungrig utan helt fulltankad vid läggning. Igår rapade jag extra noga också. Han är inte blöt eller för varm eller kall... Vad har hänt med honom??! :?:

Sen har han de senaste nätterna också börjat vakna en sväng! Oftast kl 3 men nu inatt både kl 3 och 5! Då vagnar vi ett par minuter och han somnar om så det funkar ju, men jag förstår inte varför han har börjat med det igen, han har sovit hela nätter i stort sett hela tiden sedan han var 7 veckor.

Vad ska vi göra?? Alla tips är mycket välkomna! Allt har funkat så bra i två månader och nu känns det som kris. Hjälp!!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Han vaxer :wink: :!:

Jag ar inte sa saker pa att han ar helt fulltankad, trots allt, och det maste han vara i synnerhet infor kvallen. Forsok fa i honom mer :!:

Kris :?: Da tar du till krisverktygen. Var noga (men snabb) med tillrattalaggandet, som signalerar till lilla barnahjarnan att all aktivitet upphor, och ova upp vagningstekniken battre - med tyngd i vagnen och efter dvd:n kanske :?:

Det ska vagnas kortare men effektivare. Och skakas efterat, snabbt och punktsattande. Sedan: GA.

Och bryt inte samman :!: Saker forandras - han ar inte nyfodd langre och du ska inte se bakat. Pa med Attityden, tank pa de andra sjutton bebisarna som verkligen vralar i rummet intill, backa och rakna till tio och dra tillbaks bade overkoncentration och vargar fran troskeln :!: Ut med dem, bara :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"