Hej! Jag känner att det verkligen har gått framåt med Isaks åtta timmar i sträck. Han somnar halvåtta, får nattpåfyllning vid elva och ett par gånger har han faktiskt sovit ända till sju när det är dags att stiga upp. Oftast vaknar han någon gång i vargtimmen men behöver då bara ett par drag med vagnen för att somna om.
Jag är lite osäker på hur jag ska göra när han halvvaknar , gnölar och bökar runt utan att det stegras till skrik. När jag störtar dit och vagnar känns det som om jag väcker honom, han börjar skrika och det tar en bra stund att komma till ro. Å andra sidan känns det jobbigt att höra honom utan att ge något besked och han kan ju hålla på ganska länge. Kan lite bekräftelseslammer utanför dörren fungera som besked i sådana lägen- eller hur ska man göra?
Sanna
Gnöl och bökande
-
Gäst
Avvakta avvakta avvakta, han måste få chansen att somna om på egen hand, det är ju det som är målet eller hur? Ingrip om han börjar skrika dvs ställa frågor. Böka och stånka och gorma som vi säger i norrland måste de små liven få göra även nattetid. Stör hans ljud dig så skaffa apotekets mjuka öronproppar, funkar utmärkt härhemma! Backa hela tiden, det är tricket!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Jag har också undrat över bök och gnöl. Frida bökar i princip bara på det här sättet på natten, och då flåsar hon, gnyr och snurrar i sängen så att hon hamnar tryckt mot spjälskyddet längst upp i ena hörnet. Ibland kan man känna att fontanellen är en aning intryckt
när man lyfter upp henne.
Eftersom hon fortfarande äter på nätterna har vi inte prövat att se vad som händer efter de små gläfsen som kommer efter sisådär tre minuter av bök och stök.
Tja, vad ville jag säga med det här?
Vill kanske bli tillsagd att söva om henne i stället för att plocka upp henne? 
Eftersom hon fortfarande äter på nätterna har vi inte prövat att se vad som händer efter de små gläfsen som kommer efter sisådär tre minuter av bök och stök.
Tja, vad ville jag säga med det här?
Dotter Frida ?r f?dd 13/10 2004
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn
)
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Stäng av överkoncentrationen och tvinga dig själv till annat. Vad gör du t ex åt de andra sjutton bebisarna, som verkligen SKRIKER?!
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022