och suveränt jobbat med kuren! :thumbsup:
Har inte läst hela tråden men försöker ändå svara på frågorna och ge spontan tanke till senaste inlägget ni hade.
Hur låter hon när hon vaknar om natten? Måste hon ha ramsa eller klarar hon sig själv om ni överlåter det åt henne att göra?
En spontan tanke är att hon kanske har blivit van att ni skall vända henne för att hon skall kunna sova. Vi har aldrig vänt vår dotter utan hon har fått sova hur hon vill. Hon läggs alltid tillrätta sedvanligt på mage, sen har jag ingen aning om hur hon ligger, oavsett om hon har uppvak eller inte. Jag tycker det är viktigt, för egen del, att hon kan sova gott i olika ställningar. 8)
Har du prövat att ramsa henne vid nattliga uppvak, utan att första kika in och se hur hon ligger?
Ibland stör man om man ramsar vid uppvak - och är du säker på att hon är vaken? Vår lilla kan vara ganska högljudd i sömnen och innan jag fattade det störde jag och väckte henne med min ramsa... så det har jag helt slutat med nu. Hon får klara sig själv på nätterna, vid KRIS och stora frågor finns jag där med de svar som krävs då.
Att man ramsar kan göra att de tror att "aha, nu behövs att mamma finns utanför dörren, annars tar vargen mig"... om du är med på tankesättet.
Så man får ge mer förtroende till barnen - de kan mer än man tror.
känn, lyssna och ha is i magen. :thumbsup: