Varför äter hon inte???!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
smulan

Varför äter hon inte???!!!

Inlägg av smulan »

Hej på er, jag skrev ett inlägg för några dagar sedan där jag berättade att jag ändrat på vårt schema eftersom jag tyckte att Emma åt så dåligt. Vi har nu ändrat till 4 timmar mellan målen istället för 3 men nu tycker jag att hon äter ÄNNU mindre! Hon verkar för övrigt må väldigt bra, är glad och sover bra. Kan det vara nåt övergående? Är det några andra med samma erfarenheter och i så fall hur löste ni det? Jag kan säga att jag trugar verkligen vid varje mål men nästan varje gång slutar det med tårar och skrik. Det spelar heller ingen roll om hon sitter i egen stol eller i famnen.
Och då blir man som mamma naturligtvis orolig. Mest för att nätterna ska bli lidande och hon inte kommer kunna klara av att sova 12 timmar på så lite mat..... :(
/smulan
mammamy

Inlägg av mammamy »

Känn lugnet tycker jag, en lidande hungrig unge är inte go och gla på dagarna! :D Ha tilltro till ditt barn och truga på men inte för mycket så att det blir laddat. Det löser sig tror jag!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jo, en "lidande hungrig unge" kan mycket väl vara "go' och gla' på dagarna" - det är en följd av naturens obevekliga utvecklingsimperativ. Därför är det så svårt att se när lilla barnet far illa.

Du måste ge lilla älsklingen åtminstone tre dygn att förstå vad som gäller - att ackumulera lite sund aptit :!:

Framhärda i lugnt tålamod. Läs om "ömma järngreppet" och tillämpa det. Ge barnet TID :D

"Slutar det med tårar och skrik" så avbryt ögonlickligen - helst alldeles innan - och hiva upp barnet över axeln för lugnande rap med bastanta buffningar i lilla rumpan, som om DU hade bestämt att det var dags att rapa nu, percis nu :!: .

Lägg sedan tveklöst till igen. Håll på så, tills lilla älsklingen är absolut proppmätt :lol: Och lite till.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"