Tack alla!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillan

Tack alla!

Inlägg av lillan »

Hej!
Vill bara tacka alla för den hjälp jag fått när min lilla tjej skulle börja kuras (SHN).

Jag beställde boken+´DVD men har inte fått den än, så med hjälp av lathunden + alla bra inlägg här på forumet så satte jag igång.
Gick hur bra som helst, visst var det lite frågor vid kvällsgående men de varade kanske 30 sek! :D Det räckte med att bara ramsa och buffa har jag aldrig behövt göra.

Idag lägger jag henne som vanligt på kvällen, ramsar när jag går ut och 1 minut senare sover hon. :sleep:
Så har det varit i säkert 2-3veckor. =D>

MEN nu här för nån natt sedan så började det nattliga tjorvet, hon började vakna nån timme efter vi hade lagt oss ( fortfarande inget eget rum för renoveringen har blivit fördröjd )

Vi har nu provat med att själva flytta ut i vardagsrummet, vilket har resulterat de senaste två nätterna är det JAG som har vaknat för att det är för tyst :-$
HON sov som en liten gris, kan det vara så att hon blir störd av oss på natten :?:
Och att det är kanske därför hon vaknar :?:

Lite småfrågor mitt i allt!

Tack än en gång för ett MYCKET innehållsrikt forum :D :heart:

Mvh Lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack för varma ord :D Här ska du känna dig hemma i allt som rör lilla barnet :wink:

Ja, pinsamt nog är det så att hon mycket väl kan bli störd av er. Hon tycker ni ska stå utanför dörren med bössan laddad vända mot vargen beredda att skjuta :? - inte själva ligga i rummet och riskera att falla offer för vilda djur och andra livsfaror :evil: när ingen håller vakten :shock:

Försök skärma av (så att ni kan flytta tillbaka in i sovrummet). En skena i taket med luftgenomsläppligt mörkläggningstyg ner till golvet, en (knapp) meter från sängen, gör susen :!: Då har hon sitt eget "rum" och ser er inte och känner inte av er. Att hon hör gör ingenting - tvärtom. Ni laddar ju bössan :idea: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
lillan

Inlägg av lillan »

Ja...*skratt*
FÖRSTOD att hon blev störd för hon har sovit så bra när vi inte är där...

Kan säga att hennes rum håller på att göras i ordning med raketfart + låna en barnvakt så att vi hör henne på natten... :D

Så vi har för tillfället gjort som du rekommenderade, ett skynke så inatt får vi se om det fungerar...*ler*

Ps: SKA bli SKÖNT att sova i sängen igen, inte så kul för ryggen och sova i soffan... :lol: Ds.
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
lillan

Inlägg av lillan »

Liten lägesrapport!...

Sagt och gjort vi har avskärmat, och flyttat in i sovrummet och nu har natt två gått med lite blandat reslutat.
första natten sov jag där och min sambo på soffan, då vaknade hon en gång somnade om rätt så fort.

andra natten ( till i dag ) flyttade även min sambo in, då vaknade hon 10 - jag vet inte, för jag tappade räkningen, men hon somnade om ibland själv och ibland inte, men det varade inte längre än några sekunder...

jag är fortfarande lur om att min sambos kraftiga snarkningar väcker henne...kan det va så :?:

mvh lillan
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Lat oss hoppas att snarkningarna fungerar som en sorts ramsa 8) de ocksa :roll: :lol:

Du kanner ju till slut om det inte gar och hon skulle ju fa eget rum, eller "slippa" er, eller hur :?: :lol:

Du har val for lange sedan fatt boken, hoppas jag :?: Inget missforstand dar :?: :shock: :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
lillan

Inlägg av lillan »

Japp...boken har kommit och har redan lästs ett antal varv + sett dvd...;)

Nu efter ytterligare två nätter har det gått över förväntningarna..
vi till och med "försov" oss...hon vaknade inte förrän vid 8-tiden på morgonen i går...fast det gör inget för en morgontrött mamma som jag är...*leeeeeeeeeeeeeeeeeer'...

Söndag och allt åxå... :lol:

Idag på morgonen vakande hon halv åtta, storebror ville inte att vi skulle sova nå mera...*suck*...;)

Och rummet...det går långsamt, men innan hon "fyller" 6 månader ska hon vara där... :D

Och tack så mycket för snabba svar..mvh lillan
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"