Frågor inför första natten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ET

Frågor inför första natten

Inlägg av ET »

Hej :!: :!: :D

Lillebror sover alldeles för lite och är trött och gnällig på dagarna. :( En så fantastisk liten herre förtjänar betydligt piggare och gladare dagar......

Vi har kört någon sorts AW-"light" ett tag men insett att det är allt eller inget som gäller om det ska bli något här.

Lillebror får en flaska välling i soffan och somnar sedan själv i sängen (kl 18:30-19). Han är vid det laget så trött att han nog mest somnar av ren utmattning. :shock: :(
Han sover sen lugnt till 01-02. Då cirkusen börjar. Det brukar börja med att han mest pratar och gnölar, sen blir det mer och mer gnäll och till slut skrik. Vi har testat "det mesta" men han somnar inte om förrän efter ca 2 tim. Sover en rastlös timme och sen är det morgon med jättetrött liten man.

Jag har läst och läst och läst, men jag har fortfarande några frågor inför Det Stora Genomförandet:

1. Ska vi buffa direkt vid 01-02 trots att han inte skriker utan mest gnäller och gnyr första halvtimmen-timmen. Eller ska vi vänta tills han verkligen skriker?

2. Han tystnar oftast nästan direkt när vi buffar. Ska vi då solfjädra honom tills han blir sömntung, eller buffa tills han blir sömntung? Prövade i natt att inte buffa mer än ett par tag (tills han tystnat) och sen solfjädra, men släppte efter en kvart då han fortfarande ålade och vrålskrek. Gjorde jag rätt, eller skulle jag buffat längre?

3. Han har jättelätt att bli övertrött om man inte lägger honom direkt när han börjar gäspa på dagana. Om vi då håller honom vaken tills det är tid för nästa sovpass kommer det säkert bli jättesvårt att få honom att sova. Gissar att han kommer sova mycket lite på dagarna de första dagarna. Kommer inte det bara göra nätterna ännu sämre?

Det var allt för nu. Gissar att det kommer fler frågor framöver. :? :)

Lycka till alla där ute. :!: :!: :!: :D

//E & T
Lillebror ?r 6 m?n. Kur p?b?rjad 22 okt!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Hm, du maste nog lasa pa lite till... :roll:

1. Han ska ha svar ogoibnblickligen, sa fort han staller minsta fraga. Men detta kan du inte anvanda som "regel" for evigheten. SHN-kuren ar en process :!: Las pa... :roll: :idea: :lol:

2. Gar inte att "prova" och gar inte heller att tanka i termer av "brukar". Las pa, las pa... :roll: :idea: :lol:

3. Har kommer finessen med det verkligt genomtankta schemat in i bilden. Las pa, las pa... :roll: :idea: :lol: "Gissar" skjuter ingen hare :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"