Kan tala om att han fastnat i gnället på dagarna och morgonen...så han skriker nästan jämt när jag ska ta upp honom!!
dagsluren? Om han vaknar och ej vill somna om?
-
arvids mamma
dagsluren? Om han vaknar och ej vill somna om?
En fråga: om arvid 9 mån ska sova 45 min ett pass, vaknar efter 20-30 min och vill inte somna om. Ska jag då låta honom skrika
och ramsa tills han somnar (det kan ta ytterligare 45 min och då spricker ju hela schemat även fast jag använder extrakvarten...?) för man ska väl egentligen vänta tills de somnat om innan man går in och tar upp?
Kan tala om att han fastnat i gnället på dagarna och morgonen...så han skriker nästan jämt när jag ska ta upp honom!!
Jag måste bryta detta mönster på något sätt, men hur???

-
Hampus i Lit
Hej
Om sovpasset är 45min så är det det som gäller, alltså inte jobba på att få ett omsomnande om det tar 45min till. Bara han har möjligheten att få sova 45min.( glöm ej marinalkvarten)
Tror spontant att om du går från 3 till 2 lurar kanske det löser sig bättre?
Behöver ju ej sova när du ska ta upp, bara han är lugn/tyst. I värsta fall ta upp precis när han tar ett andetag.
Vi har som ni 11,5-12 h natt och 2 dagslurar, en på 1,5h och på 1h. Det funkar jättebra.
Lycka till!
Om sovpasset är 45min så är det det som gäller, alltså inte jobba på att få ett omsomnande om det tar 45min till. Bara han har möjligheten att få sova 45min.( glöm ej marinalkvarten)
Tror spontant att om du går från 3 till 2 lurar kanske det löser sig bättre?
Behöver ju ej sova när du ska ta upp, bara han är lugn/tyst. I värsta fall ta upp precis när han tar ett andetag.
Vi har som ni 11,5-12 h natt och 2 dagslurar, en på 1,5h och på 1h. Det funkar jättebra.
Lycka till!
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121