Vaknar ofta på natten och vill bli omstoppad...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bella

Vaknar ofta på natten och vill bli omstoppad...

Inlägg av Bella »

Hallå!
Jag är mamma till lilla Bella på 6 månader. Hon har aldrig sovit speciellt bra, men nu på senare tid vaknar hon ca: varannan timme och vill bli omstoppad och "trycka" in nappen, som hon hela tiden tappar... Är det dags att ta bort nappen helt nu, eller det skulle kanske inte hjälpa att avvänja henne vid nappen heller? Har ingen aning om vad jag ska göra nu... Man blir ju knäpp av att inte hinna somna innan man ska upp igen... Någon som har något tips så är jag verkligen tacksam!

Lotta med Bella
mia75

Inlägg av mia75 »

Yes, ta bort nappen du! Den behöver hon inte längre. :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
mia75

Inlägg av mia75 »

Glömde säga välkommen hit! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Bella

Inlägg av Bella »

Tack för svaret! :wink:
Ok, men har du något tips på hur man enklast tar bort nappen? Ta bort den på dagen först eller??
:roll:
Fanny

Inlägg av Fanny »

Välkommen! :D

Gör så här:

:arrow: Bestäm när du ska ta bort nappen!

:arrow: Ta bort nappen !

Det värsta sugbehovet är över för din lilla. Hon behöver den inte längre.
Hon kommer acceptera faktum. Stå emot de första reaktionerna, ömka inte - hon kommer glömma den snabbt. promiss! :D
Fanny m. Hampus född 041219 & bbb!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej Lotta!
Välkommen!
Min första tanke var hur du kan veta att hon vill bli omstoppad. Jag är helt säker på att din lilla tjej vill sova lugn och trygg hela natten - hon också.

Ta bort nappen, den glömmer hon om du gör det. Vill hon absolut suga på något hittar hon det- tumme eller hörnet på en filt eller något annat lämpligt. Det är i alla fall en klar fördel om hon kan få den till munnen själv.

Sedan tycker jag att du ska läsa på om Sova hela natten-kuren som finns väl beskriven här på forumet. Läs, ta till dig, fundera, läs igen och se om det kan vara något för er. Den funkar, men man måste veta vad man gör och varför.
Vi finns här och svarar på alla frågor.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Bella

Inlägg av Bella »

Hejsan!
Jo ,jag bara antar att hon vill bli omstoppad eftersom hon vaknar och "sprallar".. och går man inte upp då så skriker hon lite senare... :? Hon tystnar och somnar om när man stoppat in nappen och lagt på henne täcket... Ska man låta henne skrika eller vad ska man göra?
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hon behöver sova ostört hela natten (klarar 12 timmar utan problem) och bör sova ungefär 15 timmar per dygn sammanlagt.

Än en gång, så förselår jag att du ska läsa allt om kuren. Den hjälper både dig och tjejen att sova hela nätter. Visst kommer det att hända att hon vaknar ändå, men då kommer du att veta hur du ska hjälpa henne att somna om om hon behöver hjälp.

Om du sedan har bestämt dig för att köra en kur, så finns vi här som stöd och hjälp.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Bella

Inlägg av Bella »

Ok, tack. Jag ska läsa boken , så får vi se hur det går... :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"