Hej cissii
Det kommer att gå lysande 8) du är ju världens bästa
Jag tror din plan är bra, så har ju vi löst det hela även om jag blev "förloraren" i det kriget om man nu vill kalla det krig. Jag såg ju att Mio inte mådde bra av att flänga hit och dit, hon har sitt rum hos pappa, ett rum på landet, ett rum hos mig och efter en helg på landet skulle hon vara hos mig och det funkade verkligen inte så nu bor hon alla nätter hos pappa. Vi ses på dagtid, jag hämtar hos dagmamman och vi umgås och fixar mat tillsammans sen åker hon hem kl 18, alltid glad och positiv. Trotsen har lagt sig lite, eller hon slipper hamna i vanmakt och hon är mer trygg idag än när vi levde ihop och hade gjort slut.
Jag har ju varit ensam med Felix under 100 år och det var ju bara en självklarhet (då, idag ser jag att jag skulle bett om mer hjälp) jag såg till att skaffa mig en "bästa kompis" som också var ensam med barn i samma ålder, då kunde vi fixa mat ihop och ibland dela på barnen för att få egen tid.
Attityden av självklarhet är viktig tror jag

Det är inte konstigt eller synd om barnet som lever med en förälder.
Kontakten med pappan (Felix) var ju inte så bra, han dök upp hos min syrra dagen före julafton långt efter Felix sov tid

men jag accepterade att det är bättre att ha en pappa en stund dagen före julafton än att inte ha nån pappa alls. Jag har aldrig tjatat eller krävt något av honom, utan tyckt att hans relation med sin son är hans ansvar. Han (pappan) har en son till som är bara 11 månader äldre än Felix och den mamman har varit mycket mer "krävande" vilket har gjort att pappan träffat det barnet mycket mycket mer. Bra eller dåligt, ingen aning faktiskt men jag har mått bra av att göra som jag gjort och hon (den andra mamman) har mått bra av att göra som hon gjort
Idag har dom, grabbarna en någorlunda kontakt med pappan, även om Felix nog åker dit främst för att träffa sin brorsa 8) Jag tror att det är viktigt att barnen får se själva hur vi är, vi föräldrar en ärlig och sann bild av oss, både våra bra och mindre bra egenskaper. Och är man en förälder som inte kan/vågar/orkar/hinner/vill ha kontakt med sitt barn så bör barnet få se det.
Ursh vad jag babblar på
Jag önskar dig lycka till och kommer att följa din framfart som enastående förälder.
kram Kristina