krångliga mornar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
arvids mamma

krångliga mornar

Inlägg av arvids mamma »

:roll: Hej! Är ny här på forumet...jag kurade min son arvid 8 månader, för ca 6 veckor sedan..och det funkar fortfarande inte när det gäller vissa punkter? Han sover nu hela natten :D men dagslurarna och morgonen är jobbiga.
Han läggs 18,45 och ska tas upp 6.45, men han vaknar alltid kl 6, bubblar lite men sen vrålskrik fram och tillbaka i upp till en timme...detta har pågått ett bra tag nu och det känns jättetråkigt att varje morgon ska vara så här!! :cry: Vi är glada när vi tar upp honom, men när han då skrikit upp sig och hunnit skrika i minst 30 minuter är det enda som funkar är bröstet...
inatt vaknade han kl 4.15, vi ramsade innan han skrikit men det slutade med att han skrek till kl 5.30...och vaknade 6.30...ska man gå in? solfjädern? men det verkar inte funka det heller..? Känner oss helt rådvilla!HJÄLP!!

En annan fråga: :?: Hur gör man ett bra schema? jag tycker att det är jättesvårt!! det måste ju passa med mitt liv också... Ska han sova 12-13.30 så måste jag ju vara hemma, han sover inte i vagnen...????
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Kort svar kommer här - det är natti nu... :wink:

:idea: Se till att få till ett omsomnande. Gå på med ramsan ordentligt och betryggande och dra över så lång tid som det behövs på morgonen för att han ska sova minst 5 minuter. Då får han kläm på hela saken - inte förr! Tillrättaläggande och solfjäder vid verklig kris!

:idea: Nu har han fastnat i "vakna-skrika-ramsas-skrika-ramsas-skrika-ramsas-tutte-morgon". Det är den formeln som gör scenariot även vid 4.15! Så bryt detta genom att få till ett omsomnande! Brukar ta ca 45 minuter första gången - därefter minskar tiden.

:idea: Schemat ska passa er också men främst barnet så att det får sina timmar sömn. Och visst kan han sova i vagnen också! Och vill man inte det så får man vara hemma :wink: !

:D Lycka till!
AnnaPanna

Inlägg av AnnaPanna »

Vår tjej vill inte heller sova sitt långa pass i vagnen, så vi har valt att vara hemma mitt på dagen så att hon kan sova i sin säng. Ibland är det enklare att anpassa sig.... :roll: Jag tänker att det ändå är en försvinnande kort bit av mitt liv. :wink:
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
arvids mamma

snurrig!

Inlägg av arvids mamma »

Tack för tipsen! Jag håller med dig att han fastnat i skrikandet vid morgon och även vid dagslurarna. I morse vaknade han 5.30, skrek mer eller mindre oavbrutet till kl 6.30 då hans tid är...tog upp honom när han tog ett andetag, för det kändes så hemskt! Jag blir så himla lessen! :( Ska jag vänta tills han somnar om , även fast det tar 90 minuter??????
Vi ramsade lugnt när han började knorra, ramsade några gånger till...när han blev tyst; bekräftelseramsa (ska man göra den alltid fortfarande?) då började han skrika mer hysteriskt. Mats gick in och buffade och gjorde solfjädern, A tyst under tiden sedan helt hysterisk när Mats gick ut...jag tror vi buffade 2 omgångar och la tillrätta 1 gång. Han sätter ju sig /står och skriker!!
Ramsar vi för lite, för mycket? Försöker vänta ut honom...ska man låta arg? SKa vi låta bli att gå in över huvudtaget, men vad är det då för skillnad mot 5 min metoden???
arvids mamma

försöker en gång till!

Inlägg av arvids mamma »

jag puffar lite för mina frågor! :D :D :!:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"