Lilleman, 6 mån, har börjat strula med dagslurarna. Det är tänkt att han ska sova 45 min, 1,5 tim, 45 min, men de senaste dagarna har det blivit tre 45-minutare. Han blir väldigt trött på kvällarna av det här, och har börjat vakna på natten igen
Funderar på om det är för tidigt att byta till två sovpass på dagen. Förslagsvis 2 tim på fm och 45 min på em. Hans schema som det ser ut idag har aldrig passat med övriga familjens tider, utan vi valde det eftersom det följde hans naturliga rytm bäst - då.
Även om han har sovit gott hela natten blir han trött efter att han varit vaken 1,5 tim på morgonen. Då sover han sin första 45 minutare, och den har aldrig strulat. Som det skulle bli nu skulle vi skjuta fram morgonluren så han skulle sova 2 tim först efter att han varit vaken 2,5 tim. Kan det funka att göra så och ge honom en 5-minutare istället efter 1,5 tim?
Undrar också hur ni gör med vargtimmen? Den har i perioder strulat en hel del här, och ibland är Lilleman vaken från 05 till 07 när det är morgon, eller sover på sin höjd 20 min eller så. Han har ju inte en chans att hålla sig pigg till första sovpasset då.
Tips mottages tacksamt
/Em