Hjälp!Varför vaknar han efter 30 min???????

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
arvids mamma

Hjälp!Varför vaknar han efter 30 min???????

Inlägg av arvids mamma »

Skrev förut om arvid 8 mån...fick ej något svar...han ska sova 45 min gånger 3, men han vaknar hela tiden efter 30 min och är ledsen . det går inte att få honom att somna om!? Helst skulle han nog behöva sova 1 1/2 timme, men om inte 45 min går, hur ska då 90 min gå??

Hjälp!!
heltor

Inlägg av heltor »

Oj då, trist att bli svarslös, men det är nog för att det är en knepig fråga som behöver en del bakgrundsfakta. Sover han på mage? Hur ser hans schema ut? Är han ordentligt mätt när du lägger honom? Var i kuren befinner du dig?
Ge oss lite mer att bita i så kan du säkert få bra och konstruktiva svar!
Helena
mamma till Liv 050219 och Buster 080206
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Det kanske är läge att korta ner till två sovpass istället för tre? Så får du kanske rätt på rullorna igen, eftersom han då kommer att vara tröttare (det blir ju mer sträckvis vakentid). Då kan du ju (såsmåningom) få två sömnpass på åtminstone en timme.
Så löste jag det i alla fall när min dotter var kring åttamåndersålder.
Begåvad med :heart: Nell född jan-03 och Jakob född -05 :heart: .
arvids mamma

uppgiven mamma

Inlägg av arvids mamma »

:roll: Jag/vi började med kuren för ca 2 månader sedan...KL 18.30 lägger vi honom på magen, men det är svårt att "fixera honom", för huvudet åker till vänster och benen åker upp (t.om i sömnen!...efter jag lagt honom tillrätta) Det gick bra, men det känns inte som om det VERKLIGEN satt sig med ramsan. Samtidigt vet jag inte hur vi skulle kunna gjort det annorlunda?! Han vaknar ibland runt 3, somnar då oftast om. Sen vaknar han runt 6, för att inte somna om, bara illvrålar och är jättesur. Det går inte att få honom att somna, han kan skrika i upp till 90 min! sen tar vi upp honom när han hämtar andan. men det känns HEMSKT! och det är likadant på dagen! lite av problemet ligger säkert hos mig, jag tycker att det varit JÄTTESVÅRT att göra ett schema och hålla mig till det! Först sa vi 19-7, men han var så trött så nu är det 18.30-6.30, fast jag skulle fortfarande vilja ha 19-7...
Hans tider: (ungefär)
6.30 amma (vrålskriker, mats kan inte ta honom och det enda som får honom lugn är bröstet. Problemet är att jag inte vill amma honom så länge till. Hur gör jag då? han vill inte gärna ha flaskan...)
8.30-9.30 promenad med hunden. sover då oftast 30 min.
10..00 1 dl gröt
12-12.45 (här skulle jag vilja ha längre...) sova 45 min, blir då 30min...eller 60 och skriker då.det känns så dumt att väcka honom för tänk om han sover längre? fel, jag vet!!
13.30 lunch 1/2 -1 burk puré, frukt
15.30-16.15 sova (är då urtrött...kanske ska jag lägga honom tidigare?
17.00 2dl gröt (men här är han så trött, så ibland får han inte i sig det)
18.30 amma (vill inte ha flaskan) och sen sova.

jag känner mig helt rådvill! Det känns som om han fastnat i skrikandet! Dessutom har han varit sjuk och förkyld länge så nu vill han amma hela tiden. Det var ok när han var sjuk för att han skulle få i sig något, men nu vill jag inte. det räcker med morgonslurken ...
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"