Hej!
Har börjat läsa på lite om SHN-kuren. Vår dotter somnar själv utan vår hjälp på kvällen. Men hon somnar på sidan eller ryggen och inte på magen. Måste hon somna på magen är då min fråga när man skall börja med kuren?!!
Måste hon somna på magen vid SHN-kuren????
-
jordgumman
Hej,
Om man ska följa kuren helt och hållet, ja. Det sägs att barnen sover djupare på mage. Min lilla sov också på rygg och sov bra så jag såg ingen anledning att vända på henne. Jag bara kurade bort amningen på natten så att säga och såg till att hon fick 12h nattsömn och tillräckligt med dagsömn. Men vill du följa kuren till punkt och pricka så är det magläge som gäller. Lycka till!
Om man ska följa kuren helt och hållet, ja. Det sägs att barnen sover djupare på mage. Min lilla sov också på rygg och sov bra så jag såg ingen anledning att vända på henne. Jag bara kurade bort amningen på natten så att säga och såg till att hon fick 12h nattsömn och tillräckligt med dagsömn. Men vill du följa kuren till punkt och pricka så är det magläge som gäller. Lycka till!
H?lsar jordgummans och jordgubbens mamma
(Mamma till pojke f?dd 0211 och flicka f?dd 0502)
(Mamma till pojke f?dd 0211 och flicka f?dd 0502)
-
Gäst
det funkar med ryggläge också
Nej, naturligtvis måste hon inte sova på mage. Funkar det med ryggläge så går det naturligtvis att köra på med det också. Jag kurade min dotter på rygg och det gick alldeles utmärkt! Vi satte Vyssan Lull tassar på sängen istället för att buffa.
Lycka till!
Pea
Lycka till!
Pea
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Många små barn sover dåligt på rygg och vaknar, eller väcker sig själva, ideligen. Då kan magläget göra susen rakt av
Håll bara målet för ögonen. Llilla älsklingen ska sova så gott, sammanhängande, tillräckligt och skönt
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022