Måste hon somna på magen vid SHN-kuren????

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ellis

Måste hon somna på magen vid SHN-kuren????

Inlägg av Ellis »

Hej!
Har börjat läsa på lite om SHN-kuren. Vår dotter somnar själv utan vår hjälp på kvällen. Men hon somnar på sidan eller ryggen och inte på magen. Måste hon somna på magen är då min fråga när man skall börja med kuren?!!
Ellis15
jordgumman

Inlägg av jordgumman »

Hej,
Om man ska följa kuren helt och hållet, ja. Det sägs att barnen sover djupare på mage. Min lilla sov också på rygg och sov bra så jag såg ingen anledning att vända på henne. Jag bara kurade bort amningen på natten så att säga och såg till att hon fick 12h nattsömn och tillräckligt med dagsömn. Men vill du följa kuren till punkt och pricka så är det magläge som gäller. Lycka till!
H?lsar jordgummans och jordgubbens mamma
(Mamma till pojke f?dd 0211 och flicka f?dd 0502)
Gäst

det funkar med ryggläge också

Inlägg av Gäst »

Nej, naturligtvis måste hon inte sova på mage. Funkar det med ryggläge så går det naturligtvis att köra på med det också. Jag kurade min dotter på rygg och det gick alldeles utmärkt! Vi satte Vyssan Lull tassar på sängen istället för att buffa.

Lycka till!
Pea
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Som sagt - och jag säger det igen - det viktiga är inte HUR barnen sover (de kan sova på huvudet i garderoben vad mig anbelangar) utan ATT de sover.

Många små barn sover dåligt på rygg och vaknar, eller väcker sig själva, ideligen. Då kan magläget göra susen rakt av :wink: (Med larm, givetvis.)

Håll bara målet för ögonen. Llilla älsklingen ska sova så gott, sammanhängande, tillräckligt och skönt :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"