En liten fundering?
Båda våra barn har hickat mycket, både i magen och som små.
För Storebror är det inget bekymmer längre. Nu för tiden hickar Hannah inte så mycket, förutom när vi busar och skrattar! Varje gång vi busar och hon skrattar mycket får hon hicka och det bli till sist jobbigt och hon blir ledsen. Så trist!
Nån som varit med om detta?
Hicka!
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Tor hickade en del som liten. Det går lätt att ta bort hickan genom att man trycker på ett par akupressur punkter i pannan. Skall försöka beskriva.
Sträck fram händerna som om du nästan skall ta "strypgrepp", är du med?
ca 1 cm ovan för toppen på ögonbrynet är punkterna. sätt händerna om huvudet och stryck med tummarna på dessa punkter. Håll där tills hickan slutar. Går på under 1 min om man är på rätt punkt. Du behöver inte ta i en väldans massa utan lagom tryck räcker.
Lycka till säg till annars så försöker vi igen.
Sträck fram händerna som om du nästan skall ta "strypgrepp", är du med?
ca 1 cm ovan för toppen på ögonbrynet är punkterna. sätt händerna om huvudet och stryck med tummarna på dessa punkter. Håll där tills hickan slutar. Går på under 1 min om man är på rätt punkt. Du behöver inte ta i en väldans massa utan lagom tryck räcker.
Lycka till säg till annars så försöker vi igen.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Det ska jag testa nästa gång. Vi har kört med två droppar citron på en sked. Funkar också varje gång och hon verkar tycka det är gott...
Men säkert inte bra med all för mycket surt!
Men säkert inte bra med all för mycket surt!
Storebror född 1:a februari -05. Kurad vid 5,5 mån
Lillasyster född 29:e mars -09. SM från start
Lillebror född 11:e maj -11 SM från start
Lillasyster född 29:e mars -09. SM från start
Lillebror född 11:e maj -11 SM från start