Hej!
Har en mysig pojke på 8 månader. När han föddes var vi från början hårda med hans sovrutiner och vid 4 veckor nörjade han sova hela nätter. Men sedan ca 2 månader tillbaka vaknar han flera gånger per natt och skriker. Går då in till honom och lägger honom på mage och buffar honom tills han blir tyst. Har jag tur somnar han om igen men det kan lika väl vara att han är tyst i 10 minuter och sen börjar skrika igen. Han brukar inte få välling förrens vid 5 tiden på morgonen och jag funderar på om man möjligtvis ska försöka vänja honom av vid det. Men hur? Han blir helt hysterisk om han inte får. Han har inga problem att somna själv (i eget rum) och lägger sig vid 8 halv nio tiden. Brukar vakna första gången vid 2 tiden på natten.
Finns det någon som kan hjälpa mig? Känner mig helt knäckt och orkar ingeting längre. Förövrigt är han en mysig och glad pojke som är snabb att lära och på bvc brukar de säga att det märks att han är trygg i sig själv. Men vad är det då för fel??
Mvh Molli
8 månader och Vaknar flera gånger på natte
Hej och välkommen hit!
Läs på alla lathundarna om sova hela natten kuren och se om det kan vara något för er. Läs på noga om ni tänker genomföra så att ni säkert vet vad som ska göras och när. Återkom om du har mer frågor efter du har läst!
Läs på alla lathundarna om sova hela natten kuren och se om det kan vara något för er. Läs på noga om ni tänker genomföra så att ni säkert vet vad som ska göras och när. Återkom om du har mer frågor efter du har läst!
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Vill ocksa i all odmjukhet varmt rekommendera dig att lasa kapitlet "Attamanadersangest. Fodd till ett jag" i Barnaboken. Det kan inspirera dig att bade forsta vad som hander med honom nu och att hantera det bra
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022