Kurade i januari. Har gått upp och ner i perioder och det gör det väl med utveckling osv. Tycker överlag att allt gått jättebra och nu är vill tillaka till att sonen lägger sig utan gnöl och ser fram emot sin sköldpadda som han har i sängen. När det är "gnöl" varar det i ca 30 sekunder så det är ju ganska OK det också.
Min fråga: Säger ramsan x4 när vi lägger honom. Bör man det fortfarande? Räcker det kanske med att säga den en gång nu när han tacksamt lägger sig i sängen. Så kan man ju öka på om det skulle vara protester någon kväll.
Ska man ramsa x 4 i evighet?
Jag har ramsat dottern till söms i över ett år nu och alltid kört den x4. Orsaken är att hon är van vid det samt att jag ramsar mig IFRÅN henne på kvällen. Svårt att göra då man bara kör ramsan en gång.
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Vi har också ramsat i ungefär ett år och det fungerar så bra att jag aldrig vill sluta
Det hör liksom till, det blir liksom det sista godnattet. Ungefär som godnattkramen och pussen.
Skulle inte vilja sluta för när han är sjuk eller när det kommer en sämre natt behöver vi ramsan som verktyg, och då behöver den sitta i ryggmärgen. Märker att de andra verktygen kommit av sig lite eftersom vi använder dem så sällan, men ramsan den sitter som berget.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
father of sons