hej hej
jo jag kan behöva lite...
lillen vaccinerades i tisdags...ont gjorde det

natten blev rörigare( antingen för att han hade fått vacin eller för att tiderna blev upp och ner den dagen då jag hade tid hos bvc på hans sovtid)
jag håller fortfarande mitt 1,5 scehma som ser ut så här
730 upp äta 8
9.10 sova 1,5
1040 vaken äta11
12.20 sova 1,5
1350 vaken 2h äta 1350
1540-17.10 sova 1,5
17.10 vaken äta 1715
19 läggas (somnar senast 1930) inkl nattslurk
jag har slagit ihop mina 2 45 min jag hade på kvällen till en 1, 5. Varför? Jo för att den 1a 45 min somnade han men den andra fick jag aldrig honom att somna. han låg bara och vred sig, sög händer, etc. Så kvällstrasslet var ett stort problem. Nu är det dock inte bättre. han somnar relativt bra sista passet men vaknar alltid efter 30 min. Vagnar men somnar aldrig om mer än 5 min. Suck!! Men han e trött. Så kvällstrasslet kvarstår tyvärr. Jobbigt!
Ska jag lägga han redan vid 18?? är det hans egen rytm som säger att detta är fel och att han vill läggas tidigare eller är det jag som inte får till det bara?
Sen ett annat problem är att han vaknar 04 och ammas, sen somnar han om men bara till ca 05. Får han ibland att somna om till 06 (då ringer sambons väckarklocka och då vaknar även han) Sen är det ett ständigt jobbande(buffande) för att få han att somna om till 0730 då han är utvilad.
Hur kommer jag tillrätta med detta?? vill han egentligen stiga upp 06?? Är det hans naturliga rytm? Har funderat över om det är dessa timmar mellan 05-07 som ställer till kvällstrasslet på kvällen sen, eller??
det positiva iaf är att första sovpasset har iaf den senaste tiden gått bra. han somnar själv och sover 1,5 ganska ofta, om inte så får jag vagna lite så att han somnar om. Även 2a passet brukar gå hyfsat.
TACK allakantralla för att du kollar upp mig. Värmer i hjärtat

min lille kille kom den 14e juli 2009...han var egentligen beräknad till den 17e juli..