Hej Linda
Vår dotter blev först felaktig diagnostisert med Infantile spasmer, så jag vet lite om denna sjukdommen.
Jag vet också om barn med Infantile spasmer som har fulgt IAHP's programmer med stor framgång.
Om du verkligen vill ta tag i detta, om du verkligen vill sätta ditt barn i främsta rummet, och inte bara letar efter den lättaste lösningen, då kan IAHP absolut vara något för er.
Börja med att lägga ditt barn på mage på golvet all den tid hon är vaken och inte blir matat, ombytt eller kelat med.
Det vill säga, inte lägg henne på rygg i sängen av gammal vana.
Uppmana henne att röra på sig. Titta på saker.
Röra på sig: Läs länken om krypbanan, och bygg en sådan. Använd den HELA dagen!
Titta på saker: Gör stora "bilder" i svart/vitt, med klara kontraster så hon kan se. Ljussätt dessa bilder så hon kan se. "Väck" den seende delen av hjärnan som nu sover. TVINGA hjärnan att se. Hur är det med ljusreflexen? Drar sig pupillerna samman om man ljuser in i hennes ögon med en vanlig ficklampa? Inte? Ta henne då med in i et mörkt rum, och ljus in i hennes ögon med ficklampan. Några sekunder på varje öga, minst 30 gånger om dagen. "Väck" den seende delen av hjärnan, om den vill eller inte.
Hörs det här jobbigt ut? Eller hörs det ut som något du kan tänka dig att göra? Är du villig att kavla upp ärmarna??
Beställ då två böcker från Doman: (Finns på
www.amazon.com )
"What To Do About Your Brain Injured Child" av Glenn Doman
och
"How smart is your baby?" av Glenn Doman och Janet Doman
Den första beskriver att man kan påskynda sitt barn hjärnutveckling, och det är precis vad din dotter behöver.
Den andra beskriver i detalj hur man kan göra detta på friska barn, men det går utmärkt att överföra detta till barn med skador i hjärnan. Det är de samma övningarne som finns på programmen.
Beställ, läs så fort du kan, du har ingen tid att förlora.
Vill du, helt och fullt, så ska jag hjälpa dig. Men du måste dra dig själv, det kan ingen annan göra. Jag kan stå på sidlinjan och ge goda råd.
Kram, Hege