Flyttkonsult efterlyses!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
tove79

Flyttkonsult efterlyses!

Inlägg av tove79 »

Så ska det flyttas igen...
Och nu har orken verkligen tagit slut. Jag är så trött och så oengagerad så det blir liksom ingenting gjort. Flytt om en vecka och jag har endast lyckats packa en låda böcker enligt den ineffektiva rutinen; packa två böcker - sova två timmar...
På 9 år har jag flyttat 11 gånger. Jag borde ha rutin. Jag vet vad som ska göras.
Men jag orkar inte.
Så nu behöver jag flytt-pepp! Ge mig lite råd hur jag ska bryta apatin... bara att boka en flyttbil känns som ett oöverstigligt berg just nu...
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Liten_med_Mindre

Inlägg av Liten_med_Mindre »

Inte för att du verkar behöva tips - men du kanske kan hitta någon inspiration här:

http://flylady.com/pages/Flying_MovingTips.asp

Lycka till och hoppas att den tappade sugen dyker upp!
Mamma till miss J, född januari 2008, kurad i Gastsjön augusti 2008
Lilleman född mars 2010
lilltjejen

Inlägg av lilltjejen »

Go tove79 go!

Bjud hem någon kompis, fixa godis och ett gott vin och sätt på partymusiken! Och börja packa! Drick inte för mycket vin bara. :lol: Ska ni flytta långt, kort, tillfälligt eller för längre tid? Packningen kan ju göras på olika sätt.

Eller ta barnen till hjälp och fyll kartonger. Kanske inte är så noga om allt ska packas in och ut direkt. (Det viktigaste bör packas separat).

Är själv #%¤&/## less på att flytta. Har bott på 15 adresser sen -94 (huvva) och har alltså flyttat i snitt 1 ggn/år. Men snart är det slut på flyttandet för i december flyttar vi in i vårt nya hus och då ska flyttkartongerna brännas. :P De tre senaste flyttarna har vi bara packat upp det mest nödvändiga. Sen har vi numrerat alla kartonger och upprättat en slags packlista. Efter ett antal flyttar blev kartongerna så nedklottrade så att det omöjligtvis gick att veta vad kartongerna innehöll. Nu kan vi istället söka i listan om det är något vi behöver så vet vi vilken kartong den finns i.

Kan tänka mig hur det känns men det är bara att sätta igång!!!

Har själv inte läst Fly Lady-länken, men ska göra det bums.
:heart:
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
tove79

Inlägg av tove79 »

Åh, vad jag önskar att jag kunde bränna flyttkartongerna också! Men det är nog tyvärr inte tid för det än...
Mycket god idé med vinkväll. Ska genast bjuda in.
Lastbil är nu bokad iallafall. Alltid något.
Klart jag engagerar barnen, men mycket packas upp direkt, för just den saken behövdes till någon lek...
Vi har iallafall med gemensamma krafter tömt källarförrådet. Oj! Vad de jobbade!
Gustav, nyss fyllda sju år, flyttar för 6:e gången i sitt lilla nomadliv...
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
lilltjejen

Inlägg av lilltjejen »

Suck! :?

Förstår att det är jobbigt!

Vi har försökt att rensa vid varje flytt. Åtminstone blir det då lite mindre grejer till nästa flytt. Böcker t.ex. har vi nästan inga kvar sedan förrförrförra flytten. Då sålde vi, gav bort och slängde allt vi verkligen inte ville ha kvar. (Vi sålde bokhyllan också.) All gammal kurslitteratur, och all skönlitteratur. Kvar har vi bara en kartong med "finböcker" och en kartong med barnböcker. Bäcker är iofs lätt att packa men väger ton.

Känner så väl igen barn som gärna packar upp det man nyss packat ned. :lol: Spelar nästan ingen roll vad det är, för det är ju oftast något nytt och spännande som legat osynligt i en låda.

Varför flyttar ni? Vi har flyttat mellan olika orter p.g.a. jobb och för att vi inte vetat var vi vill bo. Nu vet vi.

Kram
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"