Äta under SHN ??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
cajed
Kontakt:

Äta under SHN ??

Inlägg av cajed »

Vår lilla Linnéa är helt underbar och har sovit jättebra tidigare utan SHN kur 6-8h. Nu har det dock stökat till sig och jag önskar råd.
# Linnéa sover från kl. 21:30 (förr hela natten fram till 06el07). Nu börjar hon från ca kl. 01 att sutta på sin hand eller ärm tills den blir blöt och kall. Då väcker hon sig själv (jag har legat vaken ca 15min och lyssnat och hoppats på att hon skall somna om) och blir ledsen. Jag tar upp henne tyst och i mörker, ger henne bröstet och hon äter MYCKET. Färdig på 10-15min och sover som en stock igen ca 2-3h sen börjar hon om igen att sutta på sin ärm eller hand. Så här håller vi på till kl. 07 eller 08 när dagen börjar. Min fråga är om det är fel att jag tar upp henne och ger henne mat. Uppenbarligen är hon hungrig hon äter ju koncentrerat och mycket och kommer till ro direkt och somnar igen. Skall jag vagna henne till sömns istället för mat eller är detta beteende övergående och vi kommer tillbaka till att kunna sova hela natten?
Under dagen äter hon också ordentligt 4 mål och sover 1½h från 10:30-12 och sedan 2 45-60h pass på eftermiddagen. Vi ger henne mme som sista nattslurk som hon tidigare alltså sovit fantastiskt bra på.
Tack för alla råd.
Mamma till Linnea född 050725. www.jpk.dinstudio.se
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tar du upp henne och ger mat på natten får du nog dessvärre räkna med att fortsätta med det, och scenariot du kan vänta är att det blir oftare och oftare - och mindre och mindre (ätande) åt gången. Så tänk efter om det är så du vill ha det :?:

På Kurbarnens hjäpforum får du säkerligen mer svar :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"