Hej!
Upp med hakan, det här skall vi lösa! :thumbsup:
Ändra inga tider från det schemat ni satte, är min tanke. Det jag då tänker på är sovtiderna. Måltiderna kanske du däremot skall lägga före luren i alla fall. Vi har också haft "problem" med kräkningar men de går över och om de får smälta maten en stund innan luren (10-20 min) brukar det gå bra.
Bakslag kommer och de besegras genom att fortsätta hålla tiderna. Det är hennes sätt att ifrågasätta om ni vet vad ni håller på med.
Gnälligheten kan mycket väl både ha med sömnen att göra samt att hon kanske behöver mer fysisk "träning". Vi använder endast vår babysitter och andra sk "passiva" stimuli vid ätning och nödvändiga korta saker. Sen ligger hon på golv, bord, bänkar och får känna på olika material, strukturer och röra sig MYCKET. Det underlättar sömnen och hennes tillfredsställdhet.
Frisk luft är superviktigt, titta på och upptäck saker tillsammans ute. Hon är inne i en tid då hon har mycket energi men kanske inte kan få utlopp för det fysiskt ännu i och med att krypning och annat inte kommit igång. Vår lilla har samma dilemma, hon får ligga på mage hela tiden i stort sett och verkligen röra sig. Med oss som sällskap, ensam. Vi byter miljö för henne ofta och låter henne upptäcka så mycket som möjligt.
Hur är det med skratt till gonatt vid varje lur? Och riktigt trevligt uppvaknande? De är viktiga byggstenar.