Lilla nyckelpigan vill vakna 5-5.30. Hur förändra?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
ianyckelpigan

Inlägg av ianyckelpigan »

Hallå där! Natten till igår gick jättebra. Hon vaknade 4 o jag gav henne bara en ramsa så sov hon till 5. Samma sak 5. 05.30 gick jag in o lade till rätta o så väckte jag henne 7. Då sov hon som en stock. Dagsömnen igår gick dock halvdant. Hon sov nog bara 45 min totalt men låg 1,5 tim. Inatt tog min man över o tyvärr fungerade det inte så bra. Hon somnade på 5 min o sov till 5 imorse. Så långt allt gott. Sedan var det som första natten, hon somnade inte mer. Jag tog över 6 hon blev väldigt arg o jag hörde att han blev osäker. 06.45 gjorde jag morgon för då var hon lugn. Hon har varit hur glad som helst sedan dess! Hennes rum är ordentligt mörklagt men vargtimmen spökar. Hon sätter sig i ett hörn av sängen, ömsom arg o ibland ledsen. Två timmar på det viset är ju inte kul! Hon tror uppenbarligen att hon sovit klart...
ianyckelpigan
mamma till lilla nyckelpigan född aug 08
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej!
Hur går det nu? Jag ser att det är en hel del rännande ut och in på morgonen, och Anna brukar så klokt säga att med det signalerar man
1) Dagen har börjat
eller
2) Det är fara och ens kroppsliga beskydd behövs

I ert fall tror jag att det är nummer ett som är fallet.

Om ni går ni in, så gå in EN gång men rejält, jag skulle faktiskt stå tills hon somnat om, bara för att få vara den som väcker (eller låta väckarklockan väcka). Men undvik att gå in på morgonen annat än i fullkomligt krisläge.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "