Hej och tuuuusen tack för dina ord! Det är märkligt vad lätt det är att tappa tron på sig själv. Nu har jag fått en ny gnista!
Ang. dina punkter, för att klargöra lite:

Ja!!! Du har så rätt. I natt tog ramsan riktigt bra, vi hade en dialog. Mer om natten längre ner...

Ja, fyra daglurar var i överkant. Har inte lagt in det justerade schemat, men den sista luren är borttagen sedan vi började kura. Vi körde enligt schemat några dagar innan kurstart för att hinna skruva lite.

Ska prova mage igen. Känns inte bra med "prova" eftersom jag VET att jag utstrålar osäkerhet när jag duttar på med nåt jag inte riktigt tror på... hittills har han blivit i det närmaste GALEN när jag försökt lägga honom på mage i samband med läggning, men det kanske är just det som är felet? Ska jag kanske lägga honom på mage sen när han somnat ordentligt, eftersom läggningen nu är så besvärlig?

Ja, jag ramsar ofta när jag hör att han jobbar upp sig. Han är verkligen inget skrik/gråtbarn så det är väldigt lätt att ingripa när jag hör honom i affekt. (Och nej, det är inte för att jag kånkar runt på honom ständigt och jämt eller tar upp honom vid minsta gnäll som han inte gråter, han är helt enkelt ett väldigt nöjt barn!

)

Buslur... haha, vilket underbart uttryck! Ja vi gosar en hel del, hela familjen.

Haha, tystnaden var verkligen överdriven känner jag nu! Vi har ju aldrig haft tyst när han sover, men av någon anledning fick jag för mig att början på kuren skulle genomföras i tystnad. Lugn och ro behöver ju inte alls betyda tyst.
Denna natt var också väldigt lik de tre senaste, förutom att jag känner att ramsan gick fram lite mer redan kl 3 i natt. Vaccinerades igår så jag tror att en del gnäll berodde på det. Jag har inte buffat något på 4 nätter nu, dock tillrättaläggande ganska många gånger! Så jag ska läsa fler trådar och morska upp mig ordentligt. Och nappen nappen nappen... den måste bort. Jag känner det verkligen i maggropen, att det kan lösa en del. Varför gjorde jag inte det första natten?
Så: Bort med napp, vänd på mage och ramsa på. Kan vi ha en pusselbit på plats då måntro?