Lilla Alvin är precis fyllda ett år och från att ha varit en mycket glad och nöjd liten kille har här börjat kinkas sen två månader tillbaka. Vi tog och köpte oss Annas fantastiska kurbok och oj vad mycket som blivit tokigt. Nåväl, dags för nya tag, MEN, en del saker som helt enkelt inte är möjliga för oss i boken så vi gav upp innan vi ens börjat.
Alvin har hittills sovit mellan oss och p g a just det (har vi förstått) alltid vaknat mycket på nätterna. Den lille är förvirrad och ledsen när han vaknar. Ibland tröstas med bröstet och ibland med nappen. Vi har två stora barn och inte möjlighet att lägga Alvin i ett eget rum utan han måste sova i vårt sovrum, inte heller har vi möjlighet att sätta skena i taket och avskärma honom med p g a att vi har vävspända tak i vårt gamla hus.
Jag har läst lite om komjölksallergi som också vår äldste son har, men han var inte alls så här kinkig som Alvin är så vi tror att han helt enkelt är trött.
Han somnar idag vid 21 ca och vaknar mellan 7-8. Sover sen fm 2 timmar och en timma på em.
Går det att köra den här kurningen ändå? Han är ju så stor nu, hur ska vi få honom att ligga ner i sin säng, det vill han ju inte? Tror ni också att han är trött? Vill ha tillbaka min glada lilla kille!
Hjälp!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ack ja, nog är han trött alltid - för trött. Han behöver ca 13,5 tim / dygn - och det kan man ju tycka att han får, efter hur du beskriver hans sömntider nu, men i och med att inte får några sammanhängande tolv timmars sömn (eller åtminstone elva) på natten, spricker ballongen och ut kommer snyft i stället för snark
"hHur ska vi få honom att ligga ner i sin säng", skriver du - han har alltså en egen säng och är inte hänvisad till er. Jag hoppas det är en spjälsäng han har. Och får den plats, så får en avskärmning också plats. Man får vara lite kreativ. Måste ni absolut ha honom kvar i ert sovrum, trots att ni stör honom OCH underhåller hans vargaångest genom att upprätthålla krisläge (ja, du vet vad jag menar - kapitlet Säkerheten
Och det kan ni. Det som måste gå, det går
Börja där.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022