Historien om när Nilsa & mamma badade med vargar!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Historien om när Nilsa & mamma badade med vargar!!!

Inlägg av Lillamolntuss »

Mamma å Nilsa låg och plaskade å badade å hade det mysigt. Plötsligt började Nilsa titta så konstigt ut mot hallen, precis som att det var nån som gick omkring där ute. - Vaddå? Undrade mamman - är det någon där? Hon vände sig om och tittade åt samma håll som Nilsa, men såg ingen där...

Till historien hör att när Nilsa å mamma kom hem från sin promenad en stund tidigare så upptäckte dom att dom glömt (!) låsa ytterdörren. Det hade förstås mamman i bakhuvudet när hon vände sig om. (Och antagligen hade hon sett nån alldeles för läskig film nyligen...)

Hursomhelst. Nilsa kastade en blick på mamman som låg där i badet och spanade ut mot hallen och... började GALLtjuta! Och så stirrade hon fullkomligen skräckslaget ut mot hallen igen. Va? Sa mamman. Du såg nåt igen, eller? --- Ännu mera galltjut från Nilsa.

Det här höll på tills vi tvingades gå upp ur badet för att vi var så upprörda båda två.

:roll:
Jaha... och vart vill jag komma med denna historia? Ingenstans! Bara berätta hur det gick till när jag insåg hur lätt det är att släppa in vargar och vad mycket man (tydligen) överför till sina barn även om man själv tror att man är stencool när man ligger där i badet och slänger en halvförströdd blick mot dörren.

Det skulle jag vetat när jag kurade!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Vilken jättebra historia - bär den med dig!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D MYCKET lärorikt - vilken sanslöst tydlig lektion i Attitydens betydelse. Borde läsas av alla som tvivlar på den saken :idea: TACK :!:

Människan byggde sig boningar för att stänga ute vargen :shock: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"