Hej
Jag har en 8 månader gammal bebis som somnar själv, glad och nöjd varje kväll. Har valt delar av kuren och även lyckats få honom att sova två lurar på ganska bestämda tider på dagen. Jag har alltså inte följt hela kuren utan testat mig fram till ett lyckat resultat med tips härifrån. Från att ha ätit varannan timme på natten lyckades vi få det till en gång, vilket jag tyckte var helt ok. Har tack vare denna sida förvandlat vårt KAOS till strukturerade och glada dagar med en konstant strålande bebis. Sen en tid tillbaka (semester) är vi dock nästan tillbaka där vi var, med matning i alla fall tre gånger per natt.
Nu är frågan om hela kuren är nåt för oss? Är rädd att förstöra läggningen som går så otroligt bra. Till saken hör att han har napp när han sover, vilket han gör på rygg... Jag är ännu inte så påläst och peppad men jag laddar, för det finns inga genvägar eller?
Om vi kör hela kuren, hur gör man då när man börjar? Han somnar ju själv men lär väl tro att jag blivit galen om jag börjar buffa och greja mitt i natten... Hmmm... vad tror ni som har varit med ett tag och kan det här?
Nattproblem
-
Gäst
klart ni skall kura!
Hej där,
klart ni skall kura! För vem skulle kuren inte passa? Mer än ungar som redan sover? Hanna var (och är fortfarande) ryggsovare när vi körde kuren (vid 6 mån). Vi satte vyssan lull tassar på sängen och valde att gunga istället för att buffa. Funkade alldeles utmärkt för oss!
Lycka till!
Pea
klart ni skall kura! För vem skulle kuren inte passa? Mer än ungar som redan sover? Hanna var (och är fortfarande) ryggsovare när vi körde kuren (vid 6 mån). Vi satte vyssan lull tassar på sängen och valde att gunga istället för att buffa. Funkade alldeles utmärkt för oss!
Lycka till!
Pea
När börjar man? Om nappen ska bort blir det ju så att vi får förstöra de kvälls- och daglursläggningarna som fungerar bra nu, för att så att säga fixa till dem igen. Är det bäst att hålla de tider som vi har nu, som fungerar? Jag är så rädd att vi ska förstöra det som fungerar bra, med nytt kaos som resultat...( som ni märker saknar jag attityden fortfarande). Är kväll eller dag bäst att starta? Jag ammar nu precis innan läggdags, fast han somnar inte då utan läggs sen att somna själv, ska jag sluta med det eller kan jag fortsätta?
Lite blandad kompott som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
Lite blandad kompott som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Men om och när du anser det nödvändigt att faktiskt sätta in en kur, då är det enklaste att följa den som den står beskriven i boken Sova hela natten, där du har hela paketet och svar på mängder med frågor.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022