Hur övergå från vagnen till spjäls&aum

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mian79

Hur övergå från vagnen till spjäls&aum

Inlägg av Mian79 »

Hej allihop!

Hoppas kunna få tips från er. För vår 11 veckors son fungerar vagnandet FANTASTISKT. Han har sovit hela nätter sedan han var 5 veckor, vi är numera lyckliga och utsövda :D Men nu funderar jag på hur man övergår från vagn till spjälsäng? Han sover alltid i sin vagn, även på dagen.

Någon som har gjort en smidig övergång från vagn till spjälsäng och har tips? Än så länge är ju vagnen stor och han liten men så småningom kommer han ju att växa ur den...

Tack för all hjälp! Mian
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Hugo sov också i vagn hela vågen tills han var 3 1/2 mån. gammal - dag som natt. Sedan blev insatsdelen för liten och vi gick vöer till spjälsäng. Jag boade in honom lite extra - och gör det fortfarande - dvs lade lite tjockare handdukar/täcken som jag hade rullat ihop bakom spjälskyddet, så att han inte skulle ha så mycket plats - och inte komma åt spjälorna. Han accepterade detta utan vidare - vargarna fanns då hos mig... Det var jag som undrade hur han skulle godta detta, och hur jag skulle nu göra, då jag inte kunde vagna och hej kom och hjälp mig... :roll: Onödigt, onödigt. Det gick bra. Några första nätter med lite oroligare sömn var det visst, men inget som inte ramsan skulle ha åtgärdat. på dagen sover han fortfarande i vagn - utan liftdelen då. Jag har lagt hans madrass ivagnen utan lift, och det fungerar bra. Numera ligger andningslarmets platta under remmarna, som man kna använda sedan när vagnen blir sittdel - och plattan rör sig inte en millimeter... :wink:

Så boa in honom lite extra så att han känner igen sig - och så utgår du ifrån att allt är precis som vanligt... för det är det.
Mian79

Inlägg av Mian79 »

Tack för svaret och tipsen!! Kanske oroar jag mig i onödan... Jag tänkte nog också testa och boa in honom ordentligt, kanske ta med filtar osv från vagnen så det luktar bekant. Vi har köpt sådana Vyssanlulltassar till sängen så den går att gunga ganska likt vagnen, hoppas det funkar...

Hälsningar Mian :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"