Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika skrev:

Jag vet att det kommer andra tider 8) men tvåårsåldern är verkligen härlig! :heart:
De samlar poäng... :roll: Pussa två-åringen.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, jo så är det. :lol: Pussar utdelade! :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jannika skrev:Idag fyller min lilla bebis 2 år! :heart: Va? Långt ifrån en bebis numera. Fröken Nella Juni Saga Sophia. :heart:
Grattis, en dag för sent, lilla stora Nella. Idag firar vi vår ettåring :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

/LO skrev: Idag firar vi vår ettåring :heart:

/LO
Mäh! Kan det vara möjligt, är du säker på att du räknat rätt :shock: :wink: :lol: :?:

:heart: Stort, stort GRATTIS till ettåringen (som förmodligen sussar gott vid det här laget :sleep: )

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

/LO skrev:
Jannika skrev:Idag fyller min lilla bebis 2 år! :heart: Va? Långt ifrån en bebis numera. Fröken Nella Juni Saga Sophia. :heart:
Grattis, en dag för sent, lilla stora Nella. Idag firar vi vår ettåring :heart:

/LO
Grattis till ettåringen! :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Ewa

Inlägg av Ewa »

TorpSara skrev:
Jannika skrev:

Jag vet att det kommer andra tider 8) men tvåårsåldern är verkligen härlig! :heart:
De samlar poäng... :roll: /quote]
:lol: 8) :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Lille gulle-Ivar 1 år! :shock: Kramar till båda syskonen (Vera har en särskild plats i mitt hjärta, så är det bara... :heart:)

Jannika
noanamn

Inlägg av noanamn »

Grattis till Tvååringen och Ettåringen, såhär i efterhand. :heart:

Ena minuten sitter man där med en liten varmkrum och ny människounge i famnen, och när man tittar upp i nästa minut har barnet fått ben att springa på och ord att leka med.
Själv förstår jag ingenting. Jag har ju tre BEBISAR.
I höst fyller de fem, fyra och två år..!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jannika skrev:Lille gulle-Ivar 1 år! :shock: Kramar till båda syskonen (Vera har en särskild plats i mitt hjärta, så är det bara... :heart:)

Jannika
:heart:
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

malvamed3 skrev:Grattis till Tvååringen och Ettåringen, såhär i efterhand. :heart:

Ena minuten sitter man där med en liten varmkrum och ny människounge i famnen, och när man tittar upp i nästa minut har barnet fått ben att springa på och ord att leka med.
Själv förstår jag ingenting. Jag har ju tre BEBISAR.
I höst fyller de fem, fyra och två år..!
:lol: :cry: :heart:

Nella med mamma tackar så mycket för alla hälsningar. Just nu är det BARA pappa som gäller, sedan semesterstarten. Va? Lätt utbytt var man. :lol:

Kram Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag ber om ursäkt för att min förvirrade hjärna glömmer bort att gratulera två av de sötaste små ungarna som finns.
Grattis Ivar, tänk att du lille man redan är ett år. Tiden går i rekordfart. Har vi tur passerar vi er på semestern. Vore ju skoj att ses igen, det var länge sen sist.

Grattis till stora damen Nella, skulle så gärna träffa dig och hela stora familjen. Kanske får vi ta husvagnen upp och campa bland hönsen era. Njut nu av att vara två år, det är en härlig tid.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Grattis gullungar! Litet i efterskott... :heart:

MIN bäbis fyller sex på fredag och vi har tjuvstartat med kalas hos mormor och morfar idag. Han önskade sig en grön marsipantårta med ros på. När vi kom till konditioriet fanns det EN tårta... En jordgubbstårta med grädde.... :cry: OJ DÅ sa jag... Berättade bekymrat om vad Gustav hade önskat sig och döm om min förvåning när världens trevligaste människa säger: sätt er ner en stund så går jag ut och fixar en!!!
Sen kom en tjej ut och frågade om namnet och hux flux stod vi där med drömtårtan med NAMN och ALLT!!!! :heart: Vilka ÄNGLAR det finns! :heart:

På själva födelsedagen planerar vi grillfest för bästa vännen med familj. Vart tog bäbisen vägen? Förskoleklass till hösten!!!! :shock: Helt otroligt! Jag kommer aldrig glömma hettan när han föddes det lilla pyret. Luftkonditioneringen på USÖ var död och jag svettades ut all vätska på två dygn... Herregud - inte undra på att mjölken aldrig rann till!!! :shock: :lol: :!:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men jösses MamaSu, inte behöver du hålla reda på alla andras barn OCKSÅ! :shock: Det tycker jag verkar vara överkrav, du har ju dessutom nyss fått en gosig Mika att pyssla med. Tack för hälsningen och hjärtligt välkommen att parkera husvagnen här! Vi har en perfekt plats OCH ett gästhus om det kniper. :heart:

Jösses, K-ina vilka STORA bebisar vi har, haha! :lol:

I natt har Milo sovit borta helt själv för första gången! Det var en rätt nöjd kille jag hämtade hos farmor i dag. 8) Jaja sov själv hos mormor så vi gosade järnet med brudarna innan fafar klev in i matchen och var barnis medan jag jagade iväg darlingen för att se Harry Potter på bio med mig. Han fick offra sig, haha! Och tyckte att den var helt OK. Fattas bara annat med så trevligt sällskap, eller hur? :D

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:heart: SusanD :heart: Ni är så välkomna om ni kommer. Bara vi är hemma. Vi har inget planerat, men å andra sidan känns det som att det är då det finns stor risk att man bara drar iväg på något.

Härligt när barnen sover över/borta. :D
Vi har haft kusinbesök här. Tjejen är lika gammal som Vera. De bor 13 mil härifrån, så kommer de så sover de över, på samma sätt som vi sover där om vi hälsar på. Vera var där själv förra sommaren, veckan innan Ivar föddes och det gick hur bra som helst.
Nu var de här på Ivars kalas och hon skulle stanna kvar när övriga familjen åkte. Ärligt talat trodde jag inte att hon skulle göra det. Men två nätter extra blev det och de har haft så kul. Igår var vi och plockade jordgubbar tilsammans och sedan skurade de balkongen, så man får diskmedelsfläckar vart man än vänder sig :lol: Idag har de mest badat i minipoolen och lekt i lekparken.

Jag vet att jag skrivit på ett ställe till om Mågottfabriken, men jag kan inte låta bli här också. http://en.fotoalbum.eu/hjortstigen Mågottfabriken startade den 13 maj 2009. VD är Pappa Björn. Här är en sammanställning av vad som pågår i fabriken och vilka som finns och verkar.

Nu vill jag ha semesterkänsla. Den har inte infunnit sig. Jag brukar vara cool och slappna av, men nu är jag inte det. Känner mig stirrig och stressad. Men men det kommer väl.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Har det infunnit sig nån semesterfeeling än LO? Det är ju inget vidare sommarväder so far.... :roll:

Igår var vi på Järvzoo tillsammans med min systeryster, sambo och lilla sköna kusinen Felix. Världens coolaste minikille! :heart: Vilken trevlig park det är (men promenaden kändes i benen igår). Kunskapshuset om våra rovdjur var toppen! Jander gick igång totalt på frågetävlingarna medan de tre övriga fastnade i björnidet och tittade på film om isbjörnar. :lol:

Snart ska jag hämta Sussi och lilla sockergrynet Maja på stationen. De sover över här så vi (+ Nike) kan åka tidigt norröver i morgon bitti. Första stopp är hos Mia (hur kommer man dit? :-k Jag litar på Sussis lokalsinne :wink: ). Nike är laddad inför att träffa alla djuren. Sen far vi vidare i karavan till Gastsjön för en kväll och förmiddag där. Det ska bli så kuuuuul!

Det har ju visat sig att jag och Bibban/Miss Bibbo/Birgitta M är släkt! :shock: Hur liten är världen? Min biologiska morfar är bror till hennes pappa! Va? Visst är det märkligt? Och bättre släkting får man ju leta efter. :heart:

Jag och Jander har börjat jogga ihop. Idag hamnade vi mitt i ösregnet och kom hem som två dränkta katter, haha! :lol:

Kram till alla i semestersverige! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"