Nu kommer alla dogmatiker bli arga på mig...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Veronica

Nu kommer alla dogmatiker bli arga på mig...

Inlägg av Veronica »

... för jag tror faktiskt inte att det finns ngn mirakelkur som gör livet perfekt för ALLA barn perfekt bara man gör som man ska.

Jag kurade Adam för snart 4 månader sedan. Gick jättebra i början. Han somnade utan ett knyst och sov tills jag väckte honom varje gång.
Men ganska snart började han krångla. Detta var jag beredd på (återfall) men han gör det fortfarande. 3 månaders krångel and still going strong! Vaknar i vargtimmen på nätterna (har provat att låta bli att ramsa för att han "ska klara det själv" som jag såg att ngn annan fick tips om)
och dagslurarna är kaos. Inte ovanligt att han vaknar i förtid med en halvtimmes skrik. Aldrig att han sover tills jag väcker honom längre.

Och så har det alltså varit LÄNGE nu. Jag skulle säga att sömen funkar 70% dåligt och 30% bra. Och jag GÖR allt rätt, jag SVÄR! Aldrig att han fått "sista ordet" när han skriker innan han somnar, aldrig att jag tagit upp honom i förtid, aldrig att jag visar mig osäker på rösten m.m.
Han är också väldigt lättväkt. Ringer telefonen eller soffan knakar är det kört. Fast vi alltid har tv:n på som bakrundsljud för att undvika detta. Han sover alltså inte lugnt o tryggt. Och jag har läst allt o kan inte komma på vad som är fel. Tror ni han kan vara sjuk på något sätt? Han har feber väldigt ofta, typ 1 gång/veckan. Är det normalt? Han verkar inte ha ont vad jag tycker men jag har missat saker förr...

Alla förutsättningar finns på dagen också. Fasta rutiner, social delaktighet, arbete, tom tid, skratt till godnatt m.m. Vi håller god min o är glada och visar att vi är glada för hans sällskap o gör vårt bästa för att skapa harmoni i livet.

Kanske det kan vara så att vissa barn är helt enkelt för envisa för att kunna kuras? (hahaha ser fram emot alla svar)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack, nej då, ingen "dogmatiker" blir arg på dig, i varje fall inte jag :roll: (Och jag är väl den värsta i så fall :?: :lol: )

Normalt med feber varje vecka är det dock inte. Vad beror det på :?: :!:

"Jag kurade Adam för snart 4 månader sedan. Gick jättebra i början. Han somnade utan ett knyst och sov tills jag väckte honom varje gång.
Men ganska snart började han krångla."

Jag tror nog dessvärre att det var du som började krångla. Återfall "ska" man (barnet) ha - om alls - en gång för alla. Det brukar vara en natts djupdykning i eländet som var förut innan man (barnet) kan lämna det bakom sig och gör det med en suck av lättnad :lol:

Kanske valde du väg och föredrog att se honom som så speciell - "vissa barn är helt enkelt för envisa för att kunna kuras" - att han, av alla människor, stora som små, inte skulle behöva sova. Sammanhängande, gott och tryggt, fredad för Vargen.

Valet liksom beslutet är ditt. Sök bara inte svaren på DINA frågor hos honom. Det orkar han inte med.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"