Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Hej nilam! :D
Jo, jag håller ner på kolhydrater, och upp på fett! Det fugerar bra med träningen, inga alls problem! :D
Men om du är trött kan du behöva öka till något mer kolhydrater, så var det för mig! Jag åt grädde och smör, men var ändå trött, så jag behöver ha en potatis till maten för att må väl.
Eller håller du även ner fettet kan det vara som LO/ säger, att du ska öka det.
Men du ska inte gå omkring och vara trött, särskilt inte så här på sommaren! Då bör du justera kosten åt endera hållet!

å, nä [-( några lopp får du inte med mig på, jag trivs bättre till skogs för mig själv och hög musik i lurarna! :wink:

Vill du inte vara med oss i tråden och rapportera på söndagarna :?:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Sen rapport från mig efter en veckan som började bra:
Må: Yoga 1 tim
Ti: Pilates 30 min
On: Yoga 1,5 tim
Fre: Yoga 20 min (plus dans runt midsommarstången...)
Sö: Styrka 20 min
Må: Yoga

I dag vaknade jag av underbar sommarsol - och ont i fogarna. Blä. Den kom från ingenstans. Så nu är det små enkla stabilitetsövningar som gäller, så ska det nog ge sig. Men isch!, idag vankar jag fram. Känner mig som 150 år gammal.
Bara v 33 än, så det blir en lång sommar med mormor-style om jag inte får ordning på detta... :roll:

Anna, som alltid: Strong insats! Ta det lugnt med Per.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Läs Nancys fog-tråd. Där finns en del tips.

Idag har jag köpt gummiband som man ska träna med. Skitbra för armarna. Jag är ursvag efter att i så många år har haft dåliga leder. Även när jag inte har ont så har jag inte riktigt vågat träna armarna. Men nu ska jag ändra på det, efter läkarens order :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

/LO: Tack för tips, ska leta upp den!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej i värmen! :D

Jag vet inte hur jag ska räkna antal träningspass i veckan, men jag har nog aldrig i mitt liv haft en vecka med så mycket fysiskt jobb!

Mån: Lastade en kärra full med grus (0-18 är betecckningen, och det är TUNGT) 1 timme ilastning i kärran, och c:a 1 timme urlastning i den nyanlagda gången hemma.

Ons: från 10.30 - 18.30 med enda pausen för 20 min lunch gjorde jag följande (i värmen!!) Hämtade mer grus (lika mycket till), samt kantsten. Lastade i och ur detta grus, satte kantsten, grävde bort där det var för högt. Mycket, mycket mör var jag, kan jag lova i slutet på den dagen!

Tors: (sådär en 3 timmar) Grävde upp all jorden där perennerna skulle planteras, samt planterade dessa. Detta var inte lika fysiskt tungt, men krävde ändå en hel del.

Sön: gick stavgång 1 tim, 15 min.

Även om det inte är så mycket regelrätta träningspass, har jag som ni förstår slitit som ett djur!! Men nu är det färdigt, sånär som på lite fin-lir vid stentrappa. (bilder kan mailar vid intresse på hur det blev :wink: )

kram anna

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

WOW ANNA! Har ni inte haft det väldigt varmt den här veckan? Det har ju vi...
Kroppsarbete är det bästa! Jag intervjuade Caroline af Ugglas för ett par år sedan och kunde inte låta bli att fråga hur hon fått så snygga överarmar (typiskt mig :oops:). Hon mockar i stallet, enkelt så... Och har världens snyggaste armar. Så att skotta grus tror jag ger dig snygga, starka armar.

Själv har jag varit väldigt försiktig i veckan, jag har haft ont i fogarna och det har varit ohyggligt varmt här, i synnerhet för en med kalaskula. Små promenader, mycket anti-inflammatorisk mat och försiktiga stabilitetsövningar är det som gällt.
Så i helgen var jag bra, så när som på lite ömhet i korsryggen! Igår gick jag en promenad, 9 kilometer uppdelad i tre omgångar. Det går ju inte fort, för magen är stor och jag måste kissa en gång i kvarten, typ, men det är välgörande!

Skönt att inte ha ont!! Jag är en mycket lycklig människa!

Nu åker vi på semester och jag hoppar av den här tråden ett tag framöver. Men jag återkommer efter nedkomst! Satt och gluttade lite suget på alla som var ute och sprang längs Norr Mälarstrand i kvällssolen igår. Jag lääängtar!!!!

Kram
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

VIlket slit, anna.
Jag har kört en del med gummiband. Och framför allt har jag gått i trappor. Jag sitter på plan 2 och cafeterian är på plan 6. Vi har 3,5 meter i tak, så det är många trappor. En till två gånger per dag går jag upp i alla fall. Ibland tar jag hissen ner, dock.

Lite promenad fram och tillbaka till stranden har det blivit också :)

Jag mår rätt bra. OCh så mycket bättre än bara för några veckor sedan.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Klippt gräset.

Hela.

Med handjagare.

Det finns hopp om tanten

:D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Nya mamman: Jo, det har varit/ är VÄLDIGT varmt :shock:
Blommar har rapporterat innan om åren att hon aldrig i sitt liv haft så snygga armar som när hon jobbade i stall (samtidigt vill jag minnas att hon jobbade i bageri och knådade deg) Så det ligger något i det helt klart! Jag har också lagt märke till Caroline Af Ugglas armar, snygga, snygga.
Stackars dig :cry: Låter fruktansvärt jobbigt med så ont i fogarna :cry: Skönt att det blivit bättre! Ta det lite lugnare nu framöver, du har imponerat stort den sista tiden :!: :D Klappa magen och ha en skön semester! :D

LO/ Gummiband är jättebra!! :D (vilket påminner mig om att det var länge sedan jag använde mitt)
Skönt att du är bättre! :D

Fjällmor; Härligt! :D :thumbsup:

Jag är inte så LITE arg på mig själv just nu:!: :evil:
Gårdagens träningspass, stavgång, gjordes på kvällen, och det var så varmt så varmt att jag fick ångest över att gå och hämta strumpor på övervåningen. Så jag struntade i det.
Dumt.
Mycket dumt. :roll: Nu har jag köttiga variga skavsår på fötterna och löp-pass går bort närmsta dagarna :x :twisted:
Satte på groblad för läkningens skull, men det blev värre konstigt nog (brukar vara bra) så nu satte jag på ett tjockt lager AloeVera, sved som ELD :!: :shock: Hoppas det läker FORT, men det ser inte ut så.

kram anna
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Hej hopp alla duktiga!

Det har inte blivit några rapporter på ett tag. Efter att Mika kom hem och skapade kaos i vår lilla familj så har det inte blivit så mycket tid till träning. Har väl kommit ut någon gång i veckan men annars är det så mycket annat som måste åtgärdas när grabbarna gått och lagt sig och Mika inte riktigt styrt upp sina rutiner än.

Jag anmälde mig till en orienteringstävling, bestående av 4 etapper, i helgen som var. På den 3:dje etappen råkade jag stämpla lite fel och sen skippade jag den sista etappen, men det blev i alla fall en bra genomkörare. Korta etapper på ca 3 km i högt tempo.

Ska försöka komma i gång lite bättre nu och följa/rapportera i tråden.

kram
Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Har fortsatt gå i trappor. Det är 102 steg och minst en, oftast två gånger per dag.
Och i helgen har jag varit på festival. Och gått och gått och gått och gått ..... och gått lite till.
Törebodafestivalen http://www.toreboda.com/f2009/ i helgen. Makens föräldrar bor på var sitt håll kanske 20 minuters promenad från festivalområdet. Så det har som sagt traskats.
Men det mest imponerande med det är att Vera har gått nästan lika mycket. Ok, vi har väl gått en vända fram och tillbaka per kväll när vi lagt barnen, men annars har hon varit med.

Jag ska försöka komma igång med gummiband igen, som det varit lite dåligt med förra veckan.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
miniz

Inlägg av miniz »

Hej!

Nu kan jag ocksà skriva här...
Jag har börjat simma i havet! Det är helt fantastiskt, jag simmar inte sà làngt eller länge, men jag blir anfàdd och känner av muskler jag glömt, sà det räknas väl ändà som träning. :lol:
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Oj, här var det glest med rapporter, från mig med :shock:

Nåväl, summeringen är tunn från mitt håll...
Förr-förra veckan var mäss-vecka. Jag jobbade till 02.30 mån,tis,ons för att få allt klart. På torsdagen åkte jag till mässan i Backamo och packade upp, mässa hela helgen. Jag hade med joggingkläder, men orkade ine när dagarna var slut. Man är helt matt! Så det hanns/orkades inte med något alls. (fast upp och nerpackning och springande i brant trappa med tunga lådor tog ju sin tid och kraft)

Förra veckan var vi i Skåne på semester. Då blev det 2 löppass á c:a 5 km utmed havet i Skillinge.

Bättring kommer ske denna vecka, för byxorna sitter hårt efter en vecka med restaurangmat och vin :?

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Japp!
Förra veckans träning blev 3 pass = nöjd! :D

Mån: jogg c:a 5 km
tors: jogg 5 km + situps, armar
sön: motionscykel 1 tim + situps, armar

Måndagens pass var i centrala Helsingborg på semester, och jag kan säga att jag INTE är förtjust i att jogga "inför publik" :shock: Men, men, nöden har ingen lag. :?

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag fortsätter väl min monolog/dagbok/ensamlek :?: :!:
Var 17 ÄR NI :o :?:

Tors: 1 tim stepup/motionscykel/muskler
Lör: jogging 5 km
sön: rask promenad 1 timme

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"