Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Ingen fara med mitt knä! Hade ont även på måndagen, men på tisdagen var jag bra igen, så då joggade jag 5 km. På "upploppet" de sista c:a 200 m fick jag lite ont, men ingen fara alls, sedan har det varit bra! :D

Alltså:
tis jogging 5 km + styrka
tors: motionscykel +styrka
sön: dubbelpass: jogging 5 km + tio minuter efter det 1 timmes rask promenad med väninnan.
Så, jag är nöjd! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ja, anna var nöjd! Skönt att skadan läkte så snabbt! Klurigt med kroppen ibland...
Själv dras jag med min förkylning. Skit. Det är min tredje graviditet nu och jag kan konstatera att jag har varit väldigt förkyld alla tre gånger. Svårt att bli av med skiten, inte vågar jag peppra på med kosttillskott i allt för höga doser, slemhinnorna är svullna redan i förväg och jag har ont i bihålorna (det hade jag på slutet förra gången också).
Men det går väl över...
Träning för vänta, dock.
Läste dock en väldigt bra och inspirerande bok om löpning (i brist på the rea deal). SÅ nu är jag peppad utav bara tusan! Om 4 månader, typ...
:lol:
miniz

Inlägg av miniz »

Bra anna!

Och nya mamman, du fàr träna profylax andning och avslappning och blàsa pà ljuset istället!

I helgen lànade jag en hund och fick gà ut och gà med den tre-fyra gànger om dagen. I gàr hade jag träningsvärk i rumpan, sà nàgra nya muskler kom i arbete. Vi gick fort och med lààànga steg.
Det var min insats. :oops:
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Förkylning botad!
Motion tillbaka:

Må: Promenad 45 min
Ti: Yoga 1 tim
On Promenad 40 min
To: Yoga 1 tim
Lö: Promenad 30 min
Sö: Yoga 1 tim

Mår i övrigt toppen: Liiite, liiiite gravidtäppa och magen är MEGASTOR, men jag kan fortfarande ha mina vanliga brallor, så här i v 32. Lite konstiga proportioner, kan man lugnt säga.
Inte ont någonstans, ingen vätska som samlas (det är ju kallt...!) och inga andra gravidåkommor heller.
Jag är lycklig!

Knatar och yogar på så länge det går!

Kram alla ni som fortfarande hänger kvar här i tråden! (Var ÄR alla??!)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Men hjälp vad du kör på Nya Mamman!! :shock: :lol: =D>

Jag undrar OCKSÅ var alla är :?: :?: :?: Visst har det alltid varit så att många hänger på från början och det glesnar ur längst vägen, men INTE så här dramatiskt som i år :!:

3 pass & ett bonuspass från mig:

mån Simhallen, simmade 1000 m, och sedan arm & benövningar i den varma poolen i en timme

tis: jogging 5 km + styrka

lör: jogging 5 km + styrka

sön: (bonuspasset) grävde upp gräsmatta i 3 timmar, tungt :!:

Lite stolt är jag, för jag har fått vertikala konturer på magen :!: :D
Och igår sa Per : "Det var helsike vilka fina biceps du fått"

TJOHO :!: :lol:

kram anna
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jag läser nog :wink:

sjukdom har stoppat här. Först blodtrycksstrul och sen kräksjuka som vi nu hämtar oss från, hela familjen åkte dit i skolavslutningsveckan :?

Men inte har jag gett upp för det

8) I'll be back 8)

/Fjällmor
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

En till som har pausat lite (ofrivilligt)

Har haft alldeles för mycket på gång den senaste månaden. Sjukdom i kombination med massor av jobb är INGEN bra kombo :x Känner mig helt urlakad :( Har inte sprungit på en månad (tror jag) Cyklat t/r jobbet, men det är också allt. Har ingen energi i kroppen alls. Fast det börjar vända nu. Har långledigt i sommar med start på torsdag. Bara det får mig på lite bättre humör.

Idag skulle det varit (ny)premiär i löpspåret, men det regnar och regnar och regnar och...Alltså ÖSREGN hela dagen (helgen)Det går inte springa när himlen är öppen, även om jag brukar kunna trotsa vädret för det mesta.

Nästa vecka kommer förhoppninsvis en lite muntrare rapport. På onsdag ska jag göra ett nytt försök.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hallå.
Här är en till som inte är frisk. Ont i leder och allmänt kass. Så det har varit lugnt på träningsfronten länge.

Men idag damerna - och herrar - har jag varit på mitt livs NIA-upplevelse. Ann Christensen, som är blackbelt NIA-instruktör, utbildar tränare och är hur bra som helst, har varit i Jönköping i helgen.

Så idag har jag varit på en workshop, vilket jag trodde skulle vara teori blandat med en del inlärning - jag hade fel.
Det var 3 timmars pass med "sacred athlete" som tema. Sacred betyder ju helig, men inte helig i religiös mening utan ungefär "viktig, betydelsefull", en annan översättning är "okränkbar". Att använda kroppen så att varje rörelse har betydelse, varje rörelse är glädje, varje rörelse betyder något.
HUR häftigt som helst. Hon körde mestadels steg som man fick följa, men en låt var 20 minuter lång och erbjöd fri dans. Helt och hållet fritt att göra vad som helst. Röra sig litet, stort, kraftfullt, sensuellt, på golvet, stå still och iaktta. Bara röra sig till musiken.

Efter det var det sedan en master class på 1,5 timme. Nu var det ju mer styrd NIA, men det är ju fortfarande rörelseglädje som är den viktigaste poängen med NIA.
Jag har nog aldrig svettats så mycket som jag gjort i dag i alla fall :D

Det var en där som filmade lite. Jag tror de skulle lägga upp en länk på youtube, så jag lovar att länka.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

/LO skrev:Hon körde mestadels steg som man fick följa, men en låt var 20 minuter lång och erbjöd fri dans. Helt och hållet fritt att göra vad som helst. Röra sig litet, stort, kraftfullt, sensuellt, på golvet, stå still och iaktta. Bara röra sig till musiken.
Låter som en underbar upplevelse. Det kan verkligen vara en kick att få träna för "the guru", vad man än håller på med. Just det här med fri rörelse skulle jag verkligen behöva prova, jag är lite hämmad rent kroppsligt/rytmiskt, så det skulle vara väldigt gränsöverskridande för mig! VILL prova! I höst, när magen är mindre, ska jag snoka upp något! Set att det finns NIA på Sturebadet här i Stockholm och ett helt Nia-center!

Anna: BRAVO! Härligt med biccar till sommaren!! Hur går det förresten för Per, har han lättat ur soffan?

Kram till alla sjuklingar, ni kommer igen!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det var en artikel i DN idag om NIA på Sturebadet. Hon som håller i det där var med här i Jönköping. Det säger väl en del om att Ann (the Guru ;) ) inte är i Sverige varje år.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Flällmor: Usch, vad det låter bedrövligt! :cry: Kom igen när du orkar!

Linda Vega: Låter också helt bedrövligt :cry: men jag vet ju att du är enveten när du kör igång, så vi väntar in dig! :wink:

LO/ Så jobbigt med värken :cry: Hur går det med homeopaten?
Vilken häftig upplevelse du verkar ha haft! :D Vi väntar på länken...

Nya mamman: Åja, SÅ snygga är de inte, jag vill ha triceps också, liten snygg linje under armen, så där som Sarah Jessica Parker du vet :wink:
Samtidigt vill jag inte se "biffig" ut.

Per ja...inte har han rest sig ur soffan mer än för enstaka ströpass... Faktiskt hela 2 pass förra veckan och denna vecka 1 pass, men det är ju bara onsdag. Än finns det hopp... :?
Hans magsår blöder och han är väl inte precis i form...
Jag har lagt ner att kommentera nu. Han måste väl förstå själv till slut hoppas jag innerligt!!

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Veckans pass:

tis: jogging 5 km + styrka
fre: motionscykel + styrka 1 tim
sön: jogging 5 km + styrka

Bonuspass: mån, körde grästorvorna jag grävde upp i söndags till tippen. En hel släp-kärra som stått ute i ösregn ett dygn, skulle kastas, och jag kan lova att de var tunga... :shock:
lör: grävde ur gången, själva jorden, och det var också rejält tungt och arbetssamt.
Imorgon ska jag hämta ett lass grus. Det blir tungt det också...

kram anna
nilam

Inlägg av nilam »

Hej anna och alla andra träningsfreak :wink:

Tränar själv en hel del och läser om era prestationer, har en fråga till dig anna hur du gör med kolhydraterna, vet att du begränsade intaget, (kanske gammal info) men i komb med all din träning?? hur fungerar det??

Äter själv sparsamt med kolhydrater men märker att jag blir litetrött och vill orka att träna mer.

Som du springer "borde" du ställa upp i midnattsloppet den 22 augusti, upploppet vid 23,30 tiden är på avenyn :roll: :shock: :lol: :lol: har anmält mig och hoppas kunna springa i år :D

Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag är inte anna och tränar def inte lika mycket som hon, men jag svarar ändå. Jag gissar att du inte kompenserar energibortfallet med fett, vilket många av oss som äter LCHF (eller liknande) gör.
Så mer fett, så orkar du längre. Sedan tar det ett tag att vänja kroppen vid att inte ständigt få ny påfyllning av socker som den kan ta av, utan att den behöver ta av det som redan finns.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Det finns flera bra bloggare smo tränar på lchf, vill du ha tips?

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"