Hallå.
Här är en till som inte är frisk. Ont i leder och allmänt kass. Så det har varit lugnt på träningsfronten länge.
Men idag damerna - och herrar - har jag varit på mitt livs NIA-upplevelse. Ann Christensen, som är blackbelt NIA-instruktör, utbildar tränare och är hur bra som helst, har varit i Jönköping i helgen.
Så idag har jag varit på en workshop, vilket jag trodde skulle vara teori blandat med en del inlärning - jag hade fel.
Det var 3 timmars pass med "sacred athlete" som tema. Sacred betyder ju helig, men inte helig i religiös mening utan ungefär "viktig, betydelsefull", en annan översättning är "okränkbar". Att använda kroppen så att varje rörelse har betydelse, varje rörelse är glädje, varje rörelse betyder något.
HUR häftigt som helst. Hon körde mestadels steg som man fick följa, men en låt var 20 minuter lång och erbjöd fri dans. Helt och hållet fritt att göra vad som helst. Röra sig litet, stort, kraftfullt, sensuellt, på golvet, stå still och iaktta. Bara röra sig till musiken.
Efter det var det sedan en master class på 1,5 timme. Nu var det ju mer styrd NIA, men det är ju fortfarande rörelseglädje som är den viktigaste poängen med NIA.
Jag har nog aldrig svettats så mycket som jag gjort i dag i alla fall
Det var en där som filmade lite. Jag tror de skulle lägga upp en länk på youtube, så jag lovar att länka.
/LO