Våran natt blir tvådelad- Hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
cilla74

Våran natt blir tvådelad- Hjälp!

Inlägg av cilla74 »

Hej!

Min son är 4,5 månader och somnar bra på kvällen. Han har tidigare sovit till 3-4 då han får mat. Sedan har han somnat om men vaknat vid 5 igen och då har det varit svårt att få honom att sova igen. Nu har han under några nätter vaknat vid ett också :? Hur gör jag på bästa sätt för att få ordning på våra nätter? Jag vill behålla amningen vid 3 eftersom jag har dålig mjölkproduktion och därför behöver den. Jag har funderat på om han kan ligga i sin säng fram till han vaknar vid 5 men att jag då tar upp honom och vagnar eftersom han har lättare att somna om på så sätt. När han vaknar vid ett så har jag buffat honom tills han somnar igen. Hoppas någon kan komma med tips på hur vi får natten mer sammanhängande.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det enklaste är ju om du genomför en regelrätt SHN-kur med 12 tim natt (eller vad som passar åt det hållet).

Du kan nog inte både få sammanhängande nätter OCH ta upp honom för att ge mat. Nattamningar befrämjar inte nattsömnen för så här pass stora barn som tvärtom brukar vakna oftare och oftare just från och med 4-månadersgränsen och inte längre somnar om lika lätt - eller alls, höll jag på att säga - av att matas. De behöver hjälp att sova på natten, inte äta.

Om mjölkproduktionen har jag skrivit tidigare i dag någonstans... Gå via search :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"