Min lilla tjej kurades i januari och det har varit fantastiskt att se resultatet! Hon har för det mesta sovit tolv timmar (med undantag för en del tidiga mornar till och från) och numera har hon en dagslur på två timmar som går alldeles utmärkt.
Men! För ett tag sedan (innan vi ändrade till en lur om dagen) började hon vakna mitt i natten och inte ta ramsan. Hon gnölade och skrek emellanåt upp sig så vi gick in och solfjädrade tills hon kändes sömntung och gick sedan ut med ramsa. Ofta krävdes det flera omgångar och ett uppvak tar mellan 45 min till 1.5h!
Någon gång har det hänt att vi fastnat med SF och smugit ut utan ramsa
När detta dök upp första gången var vi inte hemma och hon höll på att få tänder så vi trodde det berodde på det. Men det har kommit tillbaka och nu är det uppvak nästan varannan natt. Alltid "bara" ett men det är alltid lååångt.
Hon somnar bra på kvällen efter att ha pratat lite för sig själv och uppvak tidigare på kvällen klarar hon fint själv.
Vad har hänt? Har vi fastnat i solfjädersträsket? Har verkligen försökt att backa, ramsa och vänta. Men hon tar inte ramsan då och blir tillslut helt förtvivlad. Vi har också funderat på om hon sover för mycket på dagen men med bara 1.5h blir hon övertrött på kvällen och vi måste lägga henne en halvtimme tidigare och det blir ju inte heller rätt.
Finns det någon som har ett bra tips på vad det kan vara eller hur vi kan komma tillrätta med det?
Mayas schema numera är som följer;
7.00 vakna och välling
9.00ca mellis, plockfrukost
11.00 lunch
11.45 välling "lurslurk"
12.00-14.00 sova
15.00 mellis
17.00 middag
18.00 bada och busa
18.45 välling
19.00 sova natt
Kramar
Cissilito
(som ändå njuter kurens underbara frukter)