Plutten kan inte somna om - snart 40 min nu...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Natten som gick fungerade mycket bra! Min man var uppe vid två tillfällen och behövde bara ramsa :D. Jag märkte inte ens att plutten skrek den andra gången :oops:. Han somnade om väldigt fort...

Vi skall till doktorn imorgon med plutten för att kanske få lite fler svar till hans förkylning/sjukdom. Han äter ju inte vanlig mat heller nu, bara välling.

Återkommer!

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D :D :D

Härlig rapport!
Bra jobbat med ramsan!

:D :D :D
Kristin

Inlägg av Kristin »

Mannen var så stolt så stolt :D :D.

Hej hopp!

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Kristin

Inlägg av Kristin »

God morgon!

Natten gick kanon! Inga uppvak!

MEN, ett "litet" problem kvarstår: de senaste ca 3 v vaknar plutten upp efter VARJE lur (morgon och dag) och gråter hejdlöst. Han gör det t ex NU (han vaknade 06.20). Vi har försökt att lösa det genom att hinna väcka honom innan han "ska" vakna. Detta är lättare på dagen än på morgonen då han vaknar alltifrån 06.20 (som idag) till 07.00.

Här snackar vi HEJDLÖST gråt som kan fortsätta även efter vi har plockat upp honom.

Just nu ramsar mannen och det verkar fungera lite. Vi snackar hejdlöst gråt varenda dag i 3 veckor.

HJÄLP!

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Kristin

Inlägg av Kristin »

Mannen gick nu in för att solfjädra. Plutten knäpptyst. Målet är att lugna innan vi tar upp honom.

Vi fattar ingenting.......varför.....varför......???

Kram K
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Igår vaknade plutten av sig själv 07.10, men imorse var det dags igen 06.30 så vaknade han med ett HEJDLÖST gråt. Mannen ramsade vid 2 tillfällern och gick sedan in och solfjädrade. Plutten blev coollugn på en minut. Sedan tog pappa upp honom och allt var frid och fröjd i ca 10 min sedan började han gråta hejdlöst igen. Först efter morgonvällingen blev han sig själv.

Hur tycker ni att vi skall hantera dessa tråkiga uppvak? Det är ju så svår att tajma honom eftersom han kan vakna alltifrån 06.20-07?

Gråter han för att han är kanonhungrig? Han blir superledsen.

Två villrådiga föräldrar.
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"