Sova hela natten fungerar även på stora barn(sju

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Cilla

Sova hela natten fungerar även på stora barn(sju

Inlägg av Cilla »

Ville bara berätta att jag blev så inspererad av detta forumet, så jag tog omeldebart tag i min son som "alltid" har konstrat vid sängåendet.

För att han ska sova så har han fått titta på videofilm, vilket resulterar i att han konsentrerar sig på att vara vaken(konstigt :?: :D ). Det är alltid mycket trix, vad gör ni? vad tittar ni på för film, jag är törstig osv. jag var dödstrött på detta och blev irriterad för jag vill ju givetvis att han ska ha sin sömn, det blev en ond cirkel alltihop.

Så visar jag helt sonika honom denna hemsidan och förklarade att den handlar om barnuppfostran, och här säger "experterna" att man ska somna utan film, så nu ska du också göra det! (med en attityd av självklarhet :D ) Har kort och konsist sagt hans "gamla" godnattramsa, döm om min förvåning, det har fungerat alldeles utmärkt!!! (det bästa är att jag inta behöver ta på mig skulden( ha ha ho...)

Nu är han en ännu goare och gladare kille, känner mig så nöjd varje gång jag kan få honom att må bra.

TACK för inspirationen alla ni där ute.

/Cilla :lol:
Love

Inlägg av Love »

GRATTIS! Starkt att våga ta tag i detta nu när ditt barn är så stort! Härligt att du lyckades! Och det handlar inte om skuld utan om att ta ansvar! :D
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Toppen - du ser så nöjda barn blir när de vet att de har föräldrar som vet hur det går till i livet - pust liksom!

:idea: Och är det inte underbart att slippa "skuld" - för det är inte vi på forumet som låter dej slippa det; det är du själv som agerar med Attityd Av Självklarhet! Detta istället för "arg", "gränssättande" osv Och då känner sej ingen "kränkt" eller "skyldig"! DET är finessen med alltihopa!

:D Bra gjort!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"