Studentpresent till kille??

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Studentpresent till kille??

Inlägg av anna »

Hej! :D
Som vanligt förlitar jag mig på er! :wink:

Min äldsta systers son tar studenten på fredag.
Min hjärna är BLANK på presentidéer...

Killen har inga intressen förutom att sitta vid datorn :roll: och har inga förslag själv på vad han önskar sig förutom pengar eller presentkort på net-on-net, vilket känns döööötrist.

Förslag???

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej,

går i samma funderingar. Det beror förstås på hur mycket pengar man vill lägga. Vi lurar på digitalkamera. Alternativt salt- & pepparkvarnar eller schyssta köksknivar (typ GLOBAL) - den här killen ska bli kock :). Eller kanske en schysst tavla, inget dom unnar sig själva i den åldern... (och kanske inte uppskattar just när dom får den heller, men ändå).

Ser framemot fler tips!

/P
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nåt fint smycke. Min son fyllde 18 för ett tag sen och fick en jättefin tumring i silver och ett armband i silver med läderrem.

Annars är Piggelin inne på samma spår som jag - flytta-hemifrån-grejer. Kokbok är toppen!

Inte är det lätt, inte :roll:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Flytta-hemifrån-grejor är bra. Man kanske inte har förstånd att uppskatta dem just på dagen, men det kommer senare. Fina manschettknappar är en present i samma kaliber. En gymnasist har kanske inte användning för det, men om tio år kan det ha blivit en mycket kär och välanvänd present, oavsett var i livet man hamnar. :D
Sussi

Inlägg av Sussi »

Försöker minnas vad mina stora söner fick i studentpresent, men minnet är inte det bästa... Den ena fick i alla fall glas med Lasse Åberg-motiv och presentkort på en (eller om det var två?) körlektioner. Den andra önskade sig en rejäl och bra resväska, han åkte till Turkiet och England efter studenten :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Ha. :D Sitter också och letar efter det.

På listan står för närvarande en skruvdragare. :D Hade egentligen velat komma med en motorsåg men det blir för dyrt. Och mamma (som också är bjuden) hade flippat ur. 8)

Googlade lite och läste om en bok som heter 101 saker som du behöver veta hur man gör. Kanske kan vara något :?: Boken Kukbruk köpte jag till den gossen för några år sedan och den läste alla i den familjen (och hela grannskapet) med stor behållning. Är faktiskt en bok jag önskar fanns när jag var i den åldern. Trots att den vänder sig till killar.

Andra saker är ju upplevelseprylar men det är ofta lite dyrare. Funderade också på en tjusig pyamas från typ Lexington men fick inget gehör i detta huset i alla fall.

Tja...följer tråden. Det är mååånga dagar till fredag.

Kram :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Många dagar kvar....nja... :shock:
Fler förslag :?: :shock:

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Nu har jag handlat!
Det blev en kokbok av Jamie Oliver, lite nybörjarbok sådär.
Så fick det bli, hoppas det är o.k! :shock:

kram anna
Nicke

Inlägg av Nicke »

Susanne* skrev:: .........Boken Kukbruk köpte jag till den gossen för några år sedan och den läste alla i den familjen (och hela grannskapet) med stor behållning. Är faktiskt en bok jag önskar fanns när jag var i den åldern. Trots att den vänder sig till killar........:
Gillar! Säkert uppskattat.

En klocka är ju annars en riktig klassiker, köpte en till min son. (Mammor, det kan väl knappast vara förbehållet far till son, som traditionen bjuder!!?) Funderar man nu på en klocka är ett tips att snegla på vintage, gåvan blir mer originell och personlig, själfullare tycker jag. Här är en riktigt cool som komer att hålla till nästa generation, http://wp.me/pTq9y-8T (lösen seamaster)

Kul med ngt som håller genom åren.
kiki

Inlägg av kiki »

Min standard present till ungdomar är presentkort på Ticnet.

Har alltid varit uppskattat, om än lite fantasilöst men det lämnar ju till ungdomarna själva att välja vilken upplevelse dom vill ha.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
fetstil
Kontakt:

Re: Studentpresent till kille??

Inlägg av fetstil »

Jag tänkte slå ett slag för upplevelsepresenter som studentpresent, det är ju nästan en obligatorisk grej det där med att ge sig ut i världen och uppleva saker för ungdomarna idag. Därför: ge bort en upplevelse av något slag nästa gång någon i din familj eller vänner tar studenten...det är mitt tips! :D
inger
Kontakt:

Re: Studentpresent till kille??

Inlägg av inger »

Flytta hemifrån grejer är bäst.
Ikea har mycket bra grejer.
Kastrullset och stekpannor med mera. :D
Det är skönt att ha lite sånt när man flyttar hemifrån. När jag flyttade hemifrån hade jag typ ingenting. Det var inte så kul
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"