Hur länge behövs modersmjölsersättningen?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Sorry. Läste slarvigt och bara satte samman två vanliga symtom på allergi...
Visst kan vissa vara kladdigare än andra. Jag tyckte Eds bajs var ett elände (löst, kladdigt okorvigt :lol: ) tills det började hamna i pottan. Då fick jag en tydligare bild, sas... :roll: :lol: :mrgreen:

Inget ont, inget att oroa sig för. Bättre med löst än hårt.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

okej! Tack!

Arvid blev ju av med blöjan för ett tag sedan. Men sedan inföll sig en pottskräck :roll: eller nåt. Han slutade bajsa. För att sedan bajsa i ett kör en hel förmiddag och vara hysterisk för allt som påminner eller kan tänkas vara bajs. Så vi har blöja här igen 8) skynda långsamt. Typ.

Tror inte han har ont, det brukar man märka :wink: men går ju inte upp så mycket i vikt :roll: fast där är det lite jobbigt. För vad är normalt!? Finns ju ingen mall EGENTLIGEN!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

VÄGER man dem efter 6 månader? :shock: Hade jag inte en aaaaning om. 8) I ärlighetens namn har jag ingen aning om vad Ed väger, har inte vägt honom sedan han fyllde ett. Och dessförinnan när han var åtta månader. Jag tycker att det är lugnast så. 8-[

Skämt åsido, är du oroad så ska du såklart söka upp BVC, men jag tror inte att du behöver vara det.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

8) orolig är jag väl inte! Men började väl hönsa av ren reflex då lillebror hade utslag :wink:

Går du inte alls till BVC alltså? :lol: :lol:
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tsss. Det KAN hända att han varit där med sin far nån gång efter han fyllde ett. Men inget jag känner till så värst. :wink: Nått vaccin kanske. Men inte sedan dess.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Nä verkar onödigt att hänga där på sin fritid :wink:
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Precis. Roligare kan man ju ha.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Jag tror mig veta vad han inte tål. Ebbe alltså.
Natusans babyoil :shock: :shock: :shock: vi har använt barnängelns till nu. VAD är det egentligen i den? 71% olja står det. Sen då? :?
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Bra letat! :D
smurffröken

Inlägg av smurffröken »

blivandemamma skrev:Jag tror mig veta vad han inte tål. Ebbe alltså.
Natusans babyoil :shock: :shock: :shock: vi har använt barnängelns till nu. VAD är det egentligen i den? 71% olja står det. Sen då? :?
Natusan och andra mineraloljor är något shit. Här hemma har vi endast använt oss av oliven olja (en man vet är "ren") och det har fungerat utmärkt på alla tre....billigare blir det också 8)
Mamma till 3
födda: November 1999, Juli 2002 och Januari 2005...
....och önskar mig flera....
Ewa

Inlägg av Ewa »

Barnängens är värsta kemikaliebomben. Så jag skulle undvika allt sånt. Till ALLA raringar, jag. Men definitivt om det uppvisas utslag. Bäst med vanlig olja. Helst ekologisk, så får man kemikaliefritt.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Hej! Ett tips för att få bort eksem och kliiga sprickor: ekologisk olivolja. (jag har willys - funkar super!!)

/Umm Musab
:heart: Storebror :heart: 060410 kurad jan 2009
:heart: Lillebror :heart: 071112 kurad okt 2008
:heart: Lillasyster :heart: 100129 kurad aug 2010
:heart: Bebis Liten :heart: 110713
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"